Inlägg från: InaW |Visa alla inlägg
  • InaW

Baka egen bröllopstårta

Hej undrar om någon vet hur länge figurer som man gör av sockerpasta håller sig?

• InaW
    aynaT skrev 2012-04-20 22:36:33 följande:
    Till sockerpastans bäst-före-datum om du skyddar dom med plastfolie har jag fått lära mig. Jag har redan nu mina figurer hemma till tårtan och jag gifter mig inte förrän i juli så jag hoppas att det stämmer :P
    Låter bra var bara lite orolig att de skulle ändra form om man la dem i någon burk :) skall också ha mina i juli
  • InaW
    Chicita skrev 2012-04-20 22:47:13 följande:
    Stämmer bra det.
    Så länge du inte blandar med något som har kortare datum givetvis (exempelvis färg med kortare datum än sockerpastan).

Kort och gott kan man väl säga att allt ätbart håller så länge som produkten med kortast hållbarhetsdatum. Om man förvarar det enligt anvisningarna.
    Borde jag väl ändå förstå själv . Hahaha Ibland skriver man fortare än vad man tänker efter ;)
  • InaW
    Chicita skrev 2012-04-20 22:47:13 följande:
    Stämmer bra det.
    Så länge du inte blandar med något som har kortare datum givetvis (exempelvis färg med kortare datum än sockerpastan).

Kort och gott kan man väl säga att allt ätbart håller så länge som produkten med kortast hållbarhetsdatum. Om man förvarar det enligt anvisningarna.
    Måste förresten tacka för tipset om "smörkrämen"
Svar på tråden Baka egen bröllopstårta