• daniiel

Sambo inte medbjuden

Vill du hemskt gärna ha med honom på bröllopet, så ring brudparet och fråga om det skulle vara okej ifall han följer med, men säger de nej, så har de förmodligen en bra anledning till det och jag tycker nog att du bör respektera det - även om de egentligen bryter mot "reglerna". Det du kan göra, om de säger att han inte kan följa med, är att gå ensam eller inte gå alls. Valet är ditt.

• daniiel
    mimi00 skrev 2012-03-27 13:49:09 följande:
    Ja vi har sagt att vi vill bjuda den närmsta släkten och närmsta vänner. och första kusin är nära. och vill träffa släkten jag gifter in mig i. Men hur gör man med tjejen? 
    Om ni har utrymme, i lokalen och i er budget, så skulle jag valt att bjuda med flickvännen. Du skriver ju själv att du skulle bli ledsen om inte du blev medbjuden, så den här tjejen (även kusinen) kan ju reagera likadant. Det är ju inte säkert att hon väljer att följa med ändå, eftersom hon inte känner er, alla är ju inte bekväma med att gå på tillställningar där de knappt känner någon. Jag antar ju dock att ni bjuder kusinens föräldrar och eventuella syskon och de lär väl känna flickvännet något så när.
Svar på tråden Sambo inte medbjuden