• Insanire

Sambo inte medbjuden

Om ni känner er osäkra på om din respektiv är inbjuden så tycker jag att ni kollar upp det med brudparet.

Det kan vara så att de inte kunde namnet på din sambo och valde att bara skriva ditt namn på kuvertet.. Det skadar aldrig att kolla.

Det kan också vara så att brudparet måste begränsa sig till ett viss antal personer p.g.a. yttre omständigheter (så som kyrkan eller festlokalen) och ville absolut inte avstå från att bjuda dig. Alltså riktades inbjudan enbart till dig eftersom de inte känner din respektive. Och då spelade det kanske ingen roll vad Magdalena Ribbing säger.

Men det råd jag kan ge är att kolla med brudparet. Eftersom ni uppenbarligen funderar så kan man alltid fråga hur läget ligger.

• Insanire
    Cicci90 skrev 2012-03-29 15:03:05 följande:
    Vi har inte bjudit respektive till de gäster vars pojk-/flickvänner eller sambos som vi aldrig har träffat.
    Det skulle innebära drygt 25 extra gäster, vilket vi inte har råd med. Då hade vi fått avstå att bjuda nära vänner.
    Så resonerar vi. Hellre många vänner än några vänner och en hel hög med okända..
    Jag skulle ha tänkte likadant jag med.
Svar på tråden Sambo inte medbjuden