Sambo inte medbjuden
Vi hade samma typ av diskussion när vi började planera inbjudningarna inför vårt bröllop. Jag har några arbetskamrater som jag gärna ville bjuda men jag har aldrig träffat deras partners.. dock valde vi efter noga övervägande att bjuda deras respektive.. sedan är det upp till dom om dom vill komma trots att dom inte känner oss.
Orsaken till att vi kunde göra det var pga det finns plats..o kuvertavgiften inte är "blodigt hög" som vissa har. Vi pratade fram och tillbaka.. jag tror inte att dom hade tagit illa vid sig om vi valt att inte bjuda.. men det var väldigt uppskattat att vi gjorde det.
Jag rek dig att prata med dom som skickat inbjudan. Det kan ju faktiskt vara så att han är bjuden fast han inte står med. Sen efter det så får du ta ställning till om du vill gå eller inte. Utan att göra någon stor sak av det hela. Som sagt var.. vi valde att följa etikettsreglerna för att vi hade möjlighet att göra det.. om situationen varit annorlunda så hade vi antagligen fått välja bort personerna helt ( vilket nog är d alternativ jag personligen tycker var bäst) eller välja att bjuda bara den ena med en förklaring till varför.
Lycka till.