• mimi00

Sambo inte medbjuden

Jag vill med gärna ha råd här, fast jag är i motsatt situation. Vi har en kusin vi knappt träffar eller umgås med (jag har aldrig träffat), bjuder vi hans flickvän? vet inte om de bor ihop eller inte :S Jag känner jag vill att jag eller min fästman ska känna alla som är på vårt bröllop, vill inte fira med främlingar.. men samtidigt då, hur gör man med respektive? Jag hade blivit ledsen om inte jag blev medbjuden till någon på min fästmans sida :/

• mimi00
    Maj02 skrev 2012-03-27 13:40:28 följande:
    Måste ni bjuda kusinen?
    Ja vi har sagt att vi vill bjuda den närmsta släkten och närmsta vänner. och första kusin är nära. och vill träffa släkten jag gifter in mig i. Men hur gör man med tjejen? 
  • mimi00

vi har kommit till punkten då det börjar bli salsbrist. :/ Måste kolla igenom och "rensa" lite i vår gästlista tyvärr. 
    Då känner jag att jag hellre väljer bort en kusins flickvän jag aldrig träffat än en kusin. Sen om det är "giltlig" anledning eller ej strunat jag i ! ska se hur våran lokalsituation går att lösa men blir för dyrt att hyra en större iaf :/ 

• mimi00

Vill inte bli attackerad av folk starka åsikter utan ville bara ha råd när jag skrev mitt inlägg :)  min m2b vill bjuda kusinen för de har umgåtts mkt förr. hans nuvarande (bor inte ihop vad jag vet, men kanske) Jag har inte träffat någon av dem och min m2b har inte träffat tjejen/ev. sambon. JAG känner att jag vill bara bjuda människor någon av oss har träffat/känner, men vill veta vad folk tycker för vill inte ha dåligt samvete på vår dag :( börjar bli platsbrist och har en budget på 50.000 på 100 pers vilket gör att det med börjar bli tajt :/ men som det låter på folk här borde jag bjuda henne med.. 

ursprungsinlägg - tycker med du ska ringa och fråga :) då får du förklaring till vad som nu gäller :)  

• mimi00

hmm, vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka. har man råd och plats så bjud alla men anser också att det finns "gråzoner".. Bröllop har man för sin egen skull, man vill fira SIN dag med NÄRA OCH KÄRA enligt mig. Vill inte lära känna någon ny på mitt bröllop, det skulle man gjort innan.. men som sagt, handlar det om en eller två skit samma.. vi kommer bjuda den respektive vi inte känner för jag inte mot förmodan ska känna dåligt samvete på min dag.. men tycker inte det är fel att inte bjuda då man bjuder på mat och dricka för ganska mkt pengar.. sen handlar det kanske lite med om va de har för förhållande.. :) 

Svar på tråden Sambo inte medbjuden