• På rosa moln

Sambo inte medbjuden

Nu har jag inte läst hela tråden så detta kanske du redan har svarat på, men har de sagt rakt ut att din sambo inte är bjuden? Eller är det så att de känner till att ni är tillsammans så att det faktum att inbjudan enbart är skickad till dig känns som en markering om att han inte är välkommen? Jag har enbart varit på två bröllop såhär långt och i båda fallen var det kusiner till min sambo som gifte sig och i inget av fallen var jag skriven på kuverten, men då handlade det enbart om att de inte kände till mig (min sambo pratar inte så ofta med dem nu för tiden) och när de fick veta att jag fanns så var jag välkommen jag också. Nu kan jag i och för sig tycka att man kan kolla upp om en gäst är tillsammans med någon innan inbjudningarna skickas, det gjorde vi i de fallen där vi var osäkra, men missar kan det såklart ändå bli.

Är det däremot så att de mycket väl känner till din sambo eller har sagt rakt ut att han inte får komma så förstår jag mycket väl om du inte heller vill gå. Hade jag blivit bjuden på ett bröllop utan att få ta med mig min sambo så hade jag sett det som en markering om att brudparet inte respekterar det viktigaste val jag har gjort i mitt liv (sedan att det mycket väl kan handla om att de inte har råd att bjuda alla respektive eller liknande tycker inte jag hör hit, då hade jag hellre valt bort både i paret/dragit ner på kostnaderna på annat sätt/skjutit på bröllopet) och då tycker inte jag att de är värda min närvaro på sin dag heller. Visst kan jag också tycka att det känns lite ...vad ska jag säga... märkligt att bjuda vissa personer till vårt bröllop, som exempelvis en av mina bästa vänner vars sambo jag har träffat en gång (varför ska jag lägga pengar på och dela vår dag med honom?), men i och med att hon har valt att leva sitt liv med honom så ser jag det som så att de hör ihop oavsett om jag vill det eller inte = antingen skickar jag en inbjudan till båda eller ingen alls. Tack för mig =)

Svar på tråden Sambo inte medbjuden