• jennie13

Sambo inte medbjuden

När jag var tärna på en kompis bröllop så blev inte min dåvarande pojkvän medbjuden. Vi hade varit tillsammans i ca 9 månader när bröllopet var, ca 6 månader när inbjudningarna gick ut. Brudparet hade träffat honom flera gånger men sa att de behövde dra gränsen någonstans. Jag tyckte det kändes jobbigt, vi bodde ihop i praktiken då men inte på pappret -vilket de visste- men jag fixade inte att stå upp mot henne och säga vad jag tyckte. Min pojkvän (som idag är min m2b) tyckte det var riktigt dålig stil och blev riktigt sur. Mest för att han kände att de borde visa gentemot mig att de "erkände" honom (komplicerad historia med mina vänner och min familj kontra min pojkvän). För brudens argument var att "ni har ju ändå inte varit tillsammans så länge och vi känner inte varann så bra än. Men vi vill gärna träffas mer och bli bättre vänner med honom". Jag är konflikträdd så jag orkade inte ta upp det med henne men idag har vi i princip ingen kontakt längre (även om det grundar sig i mycket mer än just den här frågan.).

Vad jag egentligen ville säga var att jag förstår att det känns konstigt att bli bjuden utan sambon samtidigt om jag kan förstå att man behöver dra gränsen någonstans... jag tycker det är lite känsligt. personligen skulle jag nog vara inkonsekvent: bjuda sambo/respektive till mina nära vänner men kanske inte till de som jag känner att jag "måste" bjuda. Skulle min framtidia tärna ha en pojkvän så skulle han nog få komma, så mcyket kan jag säga iaf :)

Svar på tråden Sambo inte medbjuden