Inlägg från: Silketuss |Visa alla inlägg
  • Silketuss

Någon som vill tro nåt, värk i magen...

Min son hade besvär med sin blindtarm under ett par års tid innan den blev borttagen. Så jag tänkte också på att det kunde vara den som spökar för dig. Just det att det blir bättre med antibiotika, men sedan sämre igen. Ett tag prövade man med att behandla inflamerad blindtarm med antibiotika men jag vet inte om man gör det nu. Det känns väl som att det bästa ändå är att ta bort den om den krånglar, men det är ju min åsikt, färgad av att själv vara opererad för appendicit, och med erfarenhet av att lekmannamässigt, faktiskt, ställt diagnos på just detta! Ska du bli den tredje??    

• Silketuss

Ts, jag lider också av hypothyreos. Och det är underligt att det ska behöva ta så lång tid att upptäcka det hos så många. Det är ju förhållandevis enkelt att upptäcka med ett enkelt blodprov, så varför vänta så länge med att ta det? 

Apropå den förste som jag "diagnostiserade"   ...så var det en granne till mig och blivande. Han var upp på sjukhuset i staden flera gånger med kraftig magsmärta, illamående och andra i mitt tycke, uppenbara symptom på appendicit. Men han blev hemskickad varje gång och ordinerad Alvedon?! Hursomhelst, så blev han allt sämre och jag var väldigt ihärdig med att han skulle in på sjukhus(i folkmun kallat för slakthuset) igen. Vilket var tur, eftersom han då blev akutopererad pga att bihanget brustit och buken började fyllas med var. Det blev sjukskrivning i nästan 6 veckor efteråt, men slutade ju bra ändå. Han var väldigt glad över sin tjatiga granne, kan jag säga.  

På dem igen och påminn dem om att blindtarmsinflamation faktiskt är något som man kan drabbas av. Lycka till!  

Svar på tråden Någon som vill tro nåt, värk i magen...