• Juni 2012

Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?

Ja.

Vi bjuder på fika två dagar efter vigseln. Inte thé, ingen i våra familjer är så värst förtjusta i det, de dricker hellre kaffe.

• Juni 2012

Ja, vi funderar också hur vi ska göra med brudskålen.
    Det naturliga hade varit att ha den när alla gäster har kommit (vi har satt kl 13 som tid), men alla gäster vill inte komma samtidigt för de vill inte träffa varandra. M2b´s mamma (med respektive + m2bs mormor och morfar) vill komma senare så de slipper träffa m2b´s pappa med respektive.

Ska man ha två brudskålar? Vi kan ju bara skära upp tårtan gemensamt 1 gång, ha 1 presentöppning, m.m..

Ärtigt talat tycker jag att det är trams. Har man bott ihop i 30 år, har flera barn ihop, m.m. så kanske man kan vistas i samma lägenhet ett par timmar. De behöver ju inte prata med varann om det nu är så jobbigt.

• Juni 2012

Ja, det blir konstigt hur man än gör. Men de som vill vara med på brudskål, prsentöppning, se när vi skär tårtan, m.m. får helt enkelt komma i tid. Passar det inte så är inte det vårt problem.... Vuxna människor borde kunna skärpa sig ett par timmar.

• Juni 2012

Ja, vi har berättat om upplägget och då har mb2´s mamma sagt att de kommer nog lite senare, de skulle nånstans med husvagnen den dagen också, hur 17 de kunde veta det 4 mån innan...?

Får se om min m2b´s bror med fru kommer senare, de också eller om frun inte kommer alls, hon gillar inte att umgås med sin svärfars nya tant.

Rörig familj.

• Juni 2012

Jo, det kan man ju tycka....

Men min familj (eller ja, mina föräldrar iallafall), de blev glada :) Alltid en början!

Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?