• hsmamma

Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?

Vi vigs maj 2013. Vi ska ha sk tebröllop, någon mer med liknande upplägg?

• Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?
  • Juni 2012

Ja.

Vi bjuder på fika två dagar efter vigseln. Inte thé, ingen i våra familjer är så värst förtjusta i det, de dricker hellre kaffe.

• sagoprinsessa

Ja, té, kaffé, saft, dricka och maaassa efterrätter Glad Blir inte med scones men kanske får man vara med här ändå? Oskyldig

• hsmamma

Alla får vara,med . Vi kommer ha min hemlagade favvo tårta: marängtårta, bullar 2 el 3 kakor, godis och frukt. Frallor från vårt lokala kondis

• sagoprinsessa

Yay Glad Hur många  blir ni? Ska ni ha fest på kvällen? Glad Låter jättebra, vad har ni tänkt för kakor? Vad slka ni ha för pålägg? 
    Vi ska ha tårta från bageri och resten bakar vi själva, 4 sorters kakor, bullar, kärleksmums, woopies och 8 sorters cupcakes, chokladfontän och eventuellt en godisbuffe ska vi ha Glad 

• hsmamma

Om alla kommer blir vi 40 vuxna 8 barn. Ost, skinka å grönsaker. Oj vad många olika sorters ni ska ha , puh det orkar jag inte baka . Blir frukt och godis oxå. Vi skippar festen, vi ska äta middag själva på kvällen, ev med några vänner. Ska ha fest senare under sommaren då vi fyller jämt

• FruNovember

Hej hej alla kakmonster! Å, det känns så himla bra nu, vi är verkligen inga honnörsbordspersoner, 3-rätters med tal känns så konstlat.. det här är heelt rätt! Hur tänker ni lägga upp dagen? Tid för vigsel? Har ni några aktiviteter? Hur länge tror ni att kalaset pågår?

• hsmamma

Härligt m fler m samma upplägg av mottagning. Vi vigs kl 14, åker till lokalen vi ska va i. Finns lekrum till barna . Nån aktivitet vet jag inte, kanske nån rolig tipspromenad innan vi kommut dit.

• sagoprinsessa

Haha, tar stor hjälp från släkt och vänner så allt behöver jag inte baka själv, även om jag är lite av ett kontrollfreak Flört 
    Upplägget på dagen blir frisör 09:00, smink 10:00, hämta ut buketterna och sedan fotografering innan vigseln. Vi ska också ha vigseln 14:00 och åker sedan till lokalen vi ska vara. Vi har inte sagt någon sluttid men att vi inte kommer bjuda på mat och inte vill ha någon fest på kvällen så folk förstår förhoppningsvis att de ska droppa av vid 17-18 någon gång. Inga aktiviteter, bara en "liten" mysig fika, jag, min nyblivna man och de ca 100 personer som kommer...

Hur har ni tänkt göra med att få fram allt? Ställer ni fram det innan vigseln eller plockar ni fram det när gästerna är där?? 

• hsmamma

Tid för frisör blir på fm, sminkning gör en kompis. Bukett får jag nog dagen innan, min syrra gör den. Fotograferas innan vigseln. Vi åker till hotellet under em/kvällen och njuter i lugn och ro.

Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?