• hsmamma

Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?

Vi vigs maj 2013. Vi ska ha sk tebröllop, någon mer med liknande upplägg?

• Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?
  • hsmamma

Detta var vårt första alternativ, sen ändra jag mig till flera olika alternativ, men när vi bestämde oss för detta igen, känns det jätteskönt

• sagoprinsessa
    FruNovember - precis, men undrade bara om ni (förutom du som skulle ha på resturang) skulle duka fram innan, risken finns väl att en del saker smälter eller blir dåliga i värmen om det får stå för länge, om ni skulle duka fram när gästerna väl är där (vi har ju en del att duka fram så det kan ju ta ett litet tag) eller lösa det på annat sätt Glad Vet att det är mycket mindre att göra än om man hade haft mat men det är ju fortfarande något som måste "lösas" så att säga Solig

hsmamma - detta var vårt enda alternativ faktiskt, det kändes mest som oss även om svärföräldrarna erbjöd sig att betala eventuell mat Glad Vad hade ni tänkt annars? Glad
  • hsmamma

Mina svärföräldrar bidrar med en del, men min m2b, tyckte det blev för stort m alla vi ville bjuda, om vi skulle äta middag. Så dett blir perfekt för oss

• hsmamma

Buffe å sen tårta hade vi tänkt, men tyckte det blev för dyrt. Vi vill lägga pengar på oss

• hsmamma

Tycker vi oxå. Som småbarnsföräldrar blir det sällan vi.kan göra det

• FruNovember

Sagoprinsessa; det här kanske kan vara en lösning, servera brudskål när ni anländer till festplatsen, alkoholfri eller skumpa, kanske med enklare snittar till, och under tiden kan man ställa fram det som är lite mer värmekänsligt.. ska ni ha bröllopstårta så kan den serveras sist kanske, som en liten final?

Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?