• hsmamma

Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?

Vi vigs maj 2013. Vi ska ha sk tebröllop, någon mer med liknande upplägg?

• Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?
  • hsmamma

Vad är er budget?

sagoprinsessa skrev 2012-03-28 20:41:16 följande:
    Okej Glad
  • sagoprinsessa

Vi har ingen budget men tror att det kommer landa på omkring 75 000, exlusive bröllopresan. Jag har sprata till mitt bröllop sedan jag var 15, vilket gett mig 6 år på att spara så det har blivit endel, visserligen har jag tjuvat lite eftersom jag studerar på universitet men det mesta var kvar när han friade Glad

• sagoprinsessa

Nej, vi tänkte att det blir kanske lite "konstigt" eftersom själva konceptet är väldigt avslappnat, så folk får sätta sig vart de vill Glad Ska ni ha bordsplacering? 

• YouandMe

Igår hade vi bröllopssnack och bestämde oss för kak- och tårtbuffe Glad 

Vi kommer ha bordsplacering. Mycket för att vi vill kunna "blanda" våra vänner, dom kommer nog träffa på varandra i framtiden så vi tänker att det är väl lika bra att dom får lära känna varandra redan nu Glad 

Vi har kommit upp till 67 vuxna och 16 barn. Men räknar på ett bortfall på kanske/minst 13 stycken på grund av långa avstånd. Hur många kommer ni bjuda?

• hsmamma

Om alla kommer blir vi 40 vuxna 8 barn. När vigs ni?

• YouandMe

Den 29/9 har vi preliminär bokat. Som det ser ut nu så blir det det datumet Glad Ni då? Har ni kommit långt i förberedelser? Funderat på kaksorter? Flört Det gör jag. Det gör jag nog annars också men nu har jag ju en bra orsak till att göra det, inte bara att jag är fikasugen Tungan ute

• sagoprinsessa
    FruNovember skrev 2012-03-28 15:59:54 följande:
    Sagoprinsessa; det här kanske kan vara en lösning, servera brudskål när ni anländer till festplatsen, alkoholfri eller skumpa, kanske med enklare snittar till, och under tiden kan man ställa fram det som är lite mer värmekänsligt.. ska ni ha bröllopstårta så kan den serveras sist kanske, som en liten final?
    FÖRLÅT! Missade helt ditt meddelande :)
    Jo, brudskål hade vi tänkt ha, och snittar tåls att tänka på, det var en bra idé det där, ska klura lite Glad 

YouandMe - vi ska gifta oss 30/6 Glad Det känns som att vi har hunnit med ganska mycket, bokat kyrka, lokal, köpt klännig, ringar, kostym, pynt, skickat ut inbjudningskorten, bokat fotograf, smink, hår och så vidare Glad Det som egentligen är kvar är väl att skicka in hindersprövningen, möte med prästen, blommor och ytterligare möten med konditorn. Lite provbakning också ^^ Har ni hunnit långt i planeringen och så? Nja, inte tänkt så mycket på katastofer, bring it on, vad kan gå fel, behöver lite värsta senarion att förbereda mig inför Flört
Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?