• sagoprinsessa

Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?

Ja, té, kaffé, saft, dricka och maaassa efterrätter Glad Blir inte med scones men kanske får man vara med här ändå? Oskyldig

• sagoprinsessa

Yay Glad Hur många  blir ni? Ska ni ha fest på kvällen? Glad Låter jättebra, vad har ni tänkt för kakor? Vad slka ni ha för pålägg? 
    Vi ska ha tårta från bageri och resten bakar vi själva, 4 sorters kakor, bullar, kärleksmums, woopies och 8 sorters cupcakes, chokladfontän och eventuellt en godisbuffe ska vi ha Glad 

• sagoprinsessa

Haha, tar stor hjälp från släkt och vänner så allt behöver jag inte baka själv, även om jag är lite av ett kontrollfreak Flört 
    Upplägget på dagen blir frisör 09:00, smink 10:00, hämta ut buketterna och sedan fotografering innan vigseln. Vi ska också ha vigseln 14:00 och åker sedan till lokalen vi ska vara. Vi har inte sagt någon sluttid men att vi inte kommer bjuda på mat och inte vill ha någon fest på kvällen så folk förstår förhoppningsvis att de ska droppa av vid 17-18 någon gång. Inga aktiviteter, bara en "liten" mysig fika, jag, min nyblivna man och de ca 100 personer som kommer...

Hur har ni tänkt göra med att få fram allt? Ställer ni fram det innan vigseln eller plockar ni fram det när gästerna är där?? 

• sagoprinsessa

FruNovember - vad skönt med resturang, jag får spåna själv på det praktiska då Tungan ute Vi skre inget om presenter men nästan alla har frågat oss ändå vad vi önskar oss.

hsmamma - vilken månad har ni tänkt er? Glad 

• sagoprinsessa

snuttan84 - jag hoppas att det blir riktigt bra Glad När ska ni gifta er? Ta det som passar er bäst, det är ju ert bröllop Solig

• sagoprinsessa
    FruNovember - precis, men undrade bara om ni (förutom du som skulle ha på resturang) skulle duka fram innan, risken finns väl att en del saker smälter eller blir dåliga i värmen om det får stå för länge, om ni skulle duka fram när gästerna väl är där (vi har ju en del att duka fram så det kan ju ta ett litet tag) eller lösa det på annat sätt Glad Vet att det är mycket mindre att göra än om man hade haft mat men det är ju fortfarande något som måste "lösas" så att säga Solig

hsmamma - detta var vårt enda alternativ faktiskt, det kändes mest som oss även om svärföräldrarna erbjöd sig att betala eventuell mat Glad Vad hade ni tänkt annars? Glad
  • sagoprinsessa

Vi har ingen budget men tror att det kommer landa på omkring 75 000, exlusive bröllopresan. Jag har sprata till mitt bröllop sedan jag var 15, vilket gett mig 6 år på att spara så det har blivit endel, visserligen har jag tjuvat lite eftersom jag studerar på universitet men det mesta var kvar när han friade Glad

• sagoprinsessa

Nej, vi tänkte att det blir kanske lite "konstigt" eftersom själva konceptet är väldigt avslappnat, så folk får sätta sig vart de vill Glad Ska ni ha bordsplacering? 

• sagoprinsessa
    FruNovember skrev 2012-03-28 15:59:54 följande:
    Sagoprinsessa; det här kanske kan vara en lösning, servera brudskål när ni anländer till festplatsen, alkoholfri eller skumpa, kanske med enklare snittar till, och under tiden kan man ställa fram det som är lite mer värmekänsligt.. ska ni ha bröllopstårta så kan den serveras sist kanske, som en liten final?
    FÖRLÅT! Missade helt ditt meddelande :)
    Jo, brudskål hade vi tänkt ha, och snittar tåls att tänka på, det var en bra idé det där, ska klura lite Glad 

YouandMe - vi ska gifta oss 30/6 Glad Det känns som att vi har hunnit med ganska mycket, bokat kyrka, lokal, köpt klännig, ringar, kostym, pynt, skickat ut inbjudningskorten, bokat fotograf, smink, hår och så vidare Glad Det som egentligen är kvar är väl att skicka in hindersprövningen, möte med prästen, blommor och ytterligare möten med konditorn. Lite provbakning också ^^ Har ni hunnit långt i planeringen och så? Nja, inte tänkt så mycket på katastofer, bring it on, vad kan gå fel, behöver lite värsta senarion att förbereda mig inför Flört
  • sagoprinsessa
    Juni2012 - menade de att de ska komma när ingen annan är där eller att din m2b's pappa med respektive ska gå tidigare? Blir ju konstigt för de övriga gästerna om det helt plötsligt ska bli en till brudskål, de har ju redan gjort den en gång . Personligen hade jag haft den i början och sagt "ni får väl välja själva om ni vill vara med på brudskålen och sånt eller inte, men vi har den klockan ett och ingen annan tid" typ. Men förstår om det ställer till problem för er.
  • sagoprinsessa

Vad ska ni ha för kakor/vad gillar ni? Bomba gärna med saker för just nu känns det som att vi har mest cupcakes. Helst sådant som man gör i bitar, inte pajer som gästerna själva måste skära upp, det tar för lång tid.

• sagoprinsessa
    Det är svårt Tungan ute Hur många oliak tror ni krävs? Just nu är vi uppe i 17 olika "bakverk" (kakor, bullar, cupcakes osv.) plus chokladfontäner, behövs det mer eller räcker det tror ni?
  • sagoprinsessa

Det går bra, väntar på svar från konditorn, fixa klart temaborden och på att hindersprövningen ska komma tillbaka men i övrigt är det mesta klappat och klart känns det som Glad Finns såklart lite smågrejer att fixa men på det stora hela är detunder kontroll. Hur går det för er? Glad

Svar på tråden Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?