Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?
Ja, té, kaffé, saft, dricka och maaassa efterrätter Blir inte med scones men kanske får man vara med här ändå?
Ja, té, kaffé, saft, dricka och maaassa efterrätter Blir inte med scones men kanske får man vara med här ändå?
Yay Hur många blir ni? Ska ni ha fest på kvällen?
Låter jättebra, vad har ni tänkt för kakor? Vad slka ni ha för pålägg?
Vi ska ha tårta från bageri och resten bakar vi själva, 4 sorters kakor, bullar, kärleksmums, woopies och 8 sorters cupcakes, chokladfontän och eventuellt en godisbuffe ska vi ha
Haha, tar stor hjälp från släkt och vänner så allt behöver jag inte baka själv, även om jag är lite av ett kontrollfreak
Upplägget på dagen blir frisör 09:00, smink 10:00, hämta ut buketterna och sedan fotografering innan vigseln. Vi ska också ha vigseln 14:00 och åker sedan till lokalen vi ska vara. Vi har inte sagt någon sluttid men att vi inte kommer bjuda på mat och inte vill ha någon fest på kvällen så folk förstår förhoppningsvis att de ska droppa av vid 17-18 någon gång. Inga aktiviteter, bara en "liten" mysig fika, jag, min nyblivna man och de ca 100 personer som kommer...
Hur har ni tänkt göra med att få fram allt? Ställer ni fram det innan vigseln eller plockar ni fram det när gästerna är där??
FruNovember - vad skönt med resturang, jag får spåna själv på det praktiska då Vi skre inget om presenter men nästan alla har frågat oss ändå vad vi önskar oss.
hsmamma - vilken månad har ni tänkt er?
snuttan84 - jag hoppas att det blir riktigt bra När ska ni gifta er? Ta det som passar er bäst, det är ju ert bröllop
Vi ska gifta oss i juni 2012 Funderar också på att låta någon vänlig själ fixa fram resten
Bra val, att lägga pengarna på er
Vad har ni för budget?
Okej
Vi har ingen budget men tror att det kommer landa på omkring 75 000, exlusive bröllopresan. Jag har sprata till mitt bröllop sedan jag var 15, vilket gett mig 6 år på att spara så det har blivit endel, visserligen har jag tjuvat lite eftersom jag studerar på universitet men det mesta var kvar när han friade
Nej, vi tänkte att det blir kanske lite "konstigt" eftersom själva konceptet är väldigt avslappnat, så folk får sätta sig vart de vill Ska ni ha bordsplacering?
Vi har bjudit 100 och de flesta verkar komma
Vad ska ni ha för kakor/vad gillar ni? Bomba gärna med saker för just nu känns det som att vi har mest cupcakes. Helst sådant som man gör i bitar, inte pajer som gästerna själva måste skära upp, det tar för lång tid.
Men vi hade ju inte tänkt baka 100 av allt så att det räcker med en till varje person
Det går bra, väntar på svar från konditorn, fixa klart temaborden och på att hindersprövningen ska komma tillbaka men i övrigt är det mesta klappat och klart känns det som Finns såklart lite smågrejer att fixa men på det stora hela är detunder kontroll. Hur går det för er?