• Bröllop201206

Hur ser er middagsmeny ut?

Vad har ni bestämt er för att äta på ert bröllop? Förrätt? Varmrätt? Efterrätt?

• Svar på tråden Hur ser er middagsmeny ut?
  • ichboll

Vi kunde inte bestämma oss för vilken förrätt vi tyckte bäst om så vi tar 4 st i miniformat

1.Toast Skagen toppad med löjrom

2. Laxpastrami på hembakt knäcke med syrad fänkål toppad med rökt majonnäs

3.Rimmad oxbringa på kavring  med pepparrotsgrädde, rädisa samt vattenkrasse

4.Oxkind med rödlöks marmelad samt tryffelglacerad persiljerot

Varmrätt:

Örtmarinerad kalvfilé  med sommarprimörer, murkelsås samt vitlöksrostad mandelpotatis

dessert;

Champagnesorbet med basilikakaramell

Sen på natten så kör vi korv i bröd :)

• sollan

Förrätt: Laxrulle med romsås till det en fralla & brie

Huvudrätt: Fläskryggfile på en bädd av ungsrostade rotfrukter, purjolökspotatis & Madeirasås, sallad

Efterrätt: Bröllopstårta me smak av passionsfrukt och chokladtryffel

Nattamaud: Korv me brö ;)

120414 <3
  • Bröllop201206

Örtmarinerad kalvfile lät gott! Vi har inte bestämt oss ännu vad vi ska äta, tycker det är så svårt att veta vad som passar och är gott till olika rätter. Vill gärna se mer brudars bröllops meny så jag kan få lite tips till min bröllopsmeny:)

• Nikkita
    Förrätt: Lufttorkad skinka med melon
    Varmrätt: Fläskfilé, potatisgratäng, ugnsrostade rotfrukter & rosépepparsås
    Efterrätt: Frasig strut, vaniljglass & färska frukter/bär 

Som "natta"mat kommer vi ha diverse kallskuret & lite ost/kex 
  • ichboll
    Bröllop201206 skrev 2012-03-28 23:32:17 följande:
    Örtmarinerad kalvfile lät gott! Vi har inte bestämt oss ännu vad vi ska äta, tycker det är så svårt att veta vad som passar och är gott till olika rätter. Vill gärna se mer brudars bröllops meny så jag kan få lite tips till min bröllopsmeny:)
    Ja, vi är supernöjda med vår meny men vi har enbart "våra" kockar att tacka... vi hade turen att få 3 killar som är super entusiastiska och nytänkande :)
    Förrätten kom vi på tillsammans under ett möte vi hade och dom alla 3 blev idésprutar när vi började prata om att ha ett par små ist för en... sen ska vi ha fruktspett till bubblet när gästerna anländer, jag o min m2b var inne på snittar men dom tyckte d skulle bli kaka på kaka iom förrätten (vilket vi håller helt med om) så det blir lite frukt så gästerna får upp blodsockret (dom kommer få vänta en stund då vi fotas mellan kyrkan o festen).

Nu inväntar man bara den stora dagen ;)
  • Cattis77

Förrätt: lax och räkbakelse, toppas med löjrom Varmrätt: helstekt oxfilé, potatisgratäng, rödvinsås och kokta sommarprimörer Dessert: limepannacotta, exotisk fruktsallad med citrontäcke Kaffe, tårta

• Cattis77

Vi ska ha chokladdoppade jordgubbar till det mousserande till skålen :)

• annapanna88

Förrätt: Pepparrotscheescake med kallrökt lax

Huvudrätt: Buffé med älgrostbiff, marinerad rådjursfilé, varmrökt lax, marinderade kycklingfiléer, 2 sorters potatissallad, tunnbrödsrullar med räkor.. ja och en massa mer men jag har överlåtit det planerandet till mamma så har inte 100% koll ;)

Efterrätt: Champagnesorbet

Och så tårta förståss :)

Nattamat är inte bestämt ännu, men ost och kex lät ju gott :)

• Sara 120707
    Förrätt;
    En ugnsbakad torsk med en blandad sallad med rökta räkor och krispiga bönor, och till det en frisk och stark Gazpacho sorbet.
    Varmrätt:
    Lammsadel el lammytterfilé med rosmarinsås och sommar primörer.
    Dessert:
    En Chokladbakelse med hemmagjord glass och massor av bär.
  • Cicci90
    Förrätt: toast skagen (eller kanske tunnbrödsrulle ist, om vi hittar något gott recept)
    Huvudrätt: buffé med marinerad fläskfilé, marinerad kycklingfilé, potatissallad, potatisgratäng, fetakräm, sallader, fralla
    Efterrätt: hemmagjord ostkaka, sylt, glass, grädde, frukter
    Tårta
Svar på tråden Hur ser er middagsmeny ut?