Hur låter denna buffé?
Behöver ni verkligen ha hamburgare och köttbullar? Känns inte så festligt och ni har ju redan två andra val av kött Skulle om jag ville göra en festligare meny ha några Fler såser att välja på samt olika sallader
Behöver ni verkligen ha hamburgare och köttbullar? Känns inte så festligt och ni har ju redan två andra val av kött Skulle om jag ville göra en festligare meny ha några Fler såser att välja på samt olika sallader
Man brukar räkna ca 150gr kött/person. Så ni lär få en hel del kött kvar. Av egen erfarenhet som kökschef så brukar barnen gärna ta samma mat som föräldrarna. Denna buffé som du räknat upp skulle jag beräkna till ca 100p no hard feelings - bara ett litet tips
Hamburgare 90gram + 100 gram fläskfilé och 100 gram kycklingfilé + köttbullar. Då är du uppe i ca 300 gram / person. 0m jag fattade rätt så var ni bara 36 vuxna. Jag hade nog bara haft max 6 kilo kött om du ska ha burgare och köttbullar också. Till det ca 4kg potatis och 4kg potatissallad eftersom minpaj låter mäktigt tillsammans med all mat Lycka till