• Jonkne

Camebridge viktprogram någon som testat?

Jag börjar känna panik, jag är helt inne i en "ful" fas just nu och typ spyr på mig själv.
    Känner mig inte alls i bröllpsform och funderar nu på att testa en cambridge kur på 12-14 dagar känner att jag måste göra något och det är nu!!
    Och jag gifter mig om 5 v!!! Någon som har erfarenhet eller vill hänga på.....tänkte börja på mån den 9 april :o)

• Svar på tråden Camebridge viktprogram någon som testat?
  • Jonkne

Det lät juh gott :o) Men är kessella bättre är yougurt?
    Stod du och vägde allt då eller höftade du lite?

• Jonkne
    FruSSE skrev 2012-04-02 14:24:55 följande:
    Jag testade det. 6:e dagen hamnade jag på sjukhus och fick näringsdropp och skäll.
    Känner dock många som gått ner bra i vikt med Cambridge så jag vettefanken vad som hände i mitt fall. Mådde skit i vilket fall så aldrig mer för min del.

Jag kan ge dig ett alternativ som jag lovar att du både kommer att må bättre av och gå ner i vikt med :)

Frukost kl 07: 75 g kesella lätt (det går bra med den vanliga med men den är väldigt tjock i konsistensen) 30 g bär
    Tidigt mellanmål kl 09: 20 g fiberhavregryn (som du gör gröt på), några bär, 0,5 dl mjölk
    Lunch kl 12: 20 g fullkornsbulgur/-ris som du kokar, 100 g nötfärs/biff/kyckling/ kotlett, sallad & grönt
    Sent mellanmål kl 15: Antingen kesella+bär enligt ovan eller gröt enligt ovan
    Middag kl 18: 150 g sötpotatis/vanlig potatis, 75 g tonfisk/torsk/lax, sallad & grönt (ärtor är gott till)
    Kvällsmål kl 21: kesella+bär enligt ovan eller havregrynsgröt enligt ovan

Krydda gärna maten, drick mycket vatten, var sparsam med saltet och bären i kesellan kan du byta ut/piffa till med kardemumma/ 0,5 banan/ rivet äpple t.ex.

Så här äter du från söndag-fredag. På fredag byter du ut middagen mot valfri middag och på lördagen äter du vad du vill.

Lycka till! 
    Får man dricka kaffe och te under den här dieten?
    Kanske bättre att pröva den istället, hörde att man får inte träna när man äter Camebridge häller.....inte för att jag tränar mycket men ett par gånger i veckan försöker jag hålla :o)
  • Jonkne

Köpte en matvåg på vägen hem från jobbet idagSkrattande nu ska det vägas mat!!
    Börjar på mån...känner mig själv, det blir lite svår under påskenObestämd

• Jonkne

Ha,ha...vägde upp lite bulgur, galet lite....jag brukar äta typ 10 gr så mycket....inte konstigt att man inte går ner i vikt.....

Men på mån så tänker jag köra...FruSSE....vi får av rapportera 1 gång i vecka och peppa varandra :o)

• Jonkne

ok...en vecka med denna "diet" och tränat 3 dagar förrra veckan...inte ett gram lättreGråter

• Jonkne

Tack miakarolina!

Jag tränar regelbundet men blir sällan mer än 3 dar i veckan svårt att få tiden att räka till.....förra våren gick jag ner 5 kg men sen så har vågen stått helt stilla i 1år.....hade hoppast på 5 kg till den 12 maj...men ser mörkt ut :o(

• Jonkne

Tack FruSSE, jag ska försöka hålla i

• Jonkne

Ok....-1 kg på 2 veckor?! tränat 5-6 pass/veckan....ska det gå så här lååångsamt.
    Vad ska jag göra? Nu är bröllopet bara dryga 2v bort.....Gråter

Svar på tråden Camebridge viktprogram någon som testat?