FruSSE skrev 2012-04-02 14:24:55 följande:
Jag testade det. 6:e dagen hamnade jag på sjukhus och fick näringsdropp och skäll.
Känner dock många som gått ner bra i vikt med Cambridge så jag vettefanken vad som hände i mitt fall. Mådde skit i vilket fall så aldrig mer för min del.
Jag kan ge dig ett alternativ som jag lovar att du både kommer att må bättre av och gå ner i vikt med :)
Frukost kl 07: 75 g kesella lätt (det går bra med den vanliga med men den är väldigt tjock i konsistensen) 30 g bär
Tidigt mellanmål kl 09: 20 g fiberhavregryn (som du gör gröt på), några bär, 0,5 dl mjölk
Lunch kl 12: 20 g fullkornsbulgur/-ris som du kokar, 100 g nötfärs/biff/kyckling/ kotlett, sallad & grönt
Sent mellanmål kl 15: Antingen kesella+bär enligt ovan eller gröt enligt ovan
Middag kl 18: 150 g sötpotatis/vanlig potatis, 75 g tonfisk/torsk/lax, sallad & grönt (ärtor är gott till)
Kvällsmål kl 21: kesella+bär enligt ovan eller havregrynsgröt enligt ovan
Krydda gärna maten, drick mycket vatten, var sparsam med saltet och bären i kesellan kan du byta ut/piffa till med kardemumma/ 0,5 banan/ rivet äpple t.ex.
Så här äter du från söndag-fredag. På fredag byter du ut middagen mot valfri middag och på lördagen äter du vad du vill.
Lycka till!
Får man dricka kaffe och te under den här dieten?
Kanske bättre att pröva den istället, hörde att man får inte träna när man äter Camebridge häller.....inte för att jag tränar mycket men ett par gånger i veckan försöker jag hålla :o)