Ingen är glad...
Våra familjer och vänner blev jätteglada när de fick sina inbjudningar (vi hade inte berättat att vi skulle gifta oss innan de fick sina inbjudningar). Våra föräldrar och syskon och min bästa vän ringde samma dag de fick inbjudningarna och övriga gratulerade via fb och alla svarade direkt att de kommer.
Våra föräldrar och min syster grät av glädje i luren och min bästa vän skrek upphetsat "åhhh så roligt åh så roligt åh så roligt" och sen grät även hon
Jag tror dock att det är ganska vanligt att folk inte gratulerar direkt och kanske inte ens tänker på det mer än "jaha vad roligt!" och sen glömmer de bort det för det händer så mycket i deras egna liv och sen kanske de frågar brudparet lite grann om bröllopet om de har frågor annars rullar deras liv på som vanligt utan att de tänker på att gratulera...... och så tror jag att gästerna börjar glädja sig mer när bröllopet närmar sig och att bröllopet blir mer "på riktigt" för gästerna när de börjar köpa presenter och välja kläder för bröllopet.
Men jag förstår att man blir besviken på att ens bröllop inte uppmärksammas alls, som om ingen brydde sig.
Jag kan tänka mig att en del människor inte riktigt greppar det hela förrän det verkligen är dags och att de fattar först på bröllopsdagen.....speciellt om det är flera månader eller kanske ett år eller mer till bröllopet.
En del människor kan kanske också få för sig att "det bara är snack, att bröllopet aldrig kommer bli av" speciellt om man berättar att man ska gifta sig om x antal år. Sådana människor måste få det bevisat för sig att det verkligen blir av så de fattar först på bröllopsdagen att det verkligen blir av.....