• vilja

Ingen är glad...

Anonym (LESS) skrev 2012-04-02 14:31:55 följande:
    Är så jäkla besviken på båda våra familjer.. Ingen tar oss på allvar, känns som om alla bara undrar varför vi ska gifta oss, och tycker att det är helt onödigt.. Vi är båda 30+, har varit tillsammans i 6 år och gått igenom en hel massa för att nå hit. Vi har en otroligt stark kärlek som grund, är så lyckliga tillsammans och har påbörjat bebisverkstan.. Men, inga glada tillrop, inga frågor, inga gratulationer.. :-/ Nu känner vi bara för att skita i allt vad familj och släkt heter och göra det här helt själva, och annonsera i tidningen samma dag.. Känner mig så ledsen och orespekterad just nu..
    Vi fick också ganska svala reaktioner. Nära nog hälften hörde inte av sig alls. Till och med ett syskon sket i att svara så långt efter OSA datumet så fick vi tillslut anta att hon inte ville komma. Vi gifter oss utomlands så det blev en del irritation över det också - att vi var krångliga och jobbiga som inte kunde gift oss hemma och att det skulle bli massa dyra onödiga utgifter för dem..

Dock tror jag inte man ska ha allt för höga förväntningar. Det är ju VI som gifter oss, gästerna berörs ju inte lika mycket. Självklart är det socialt efterblivet att inte gratulera, men jag tror många inte fattar det.

Ta det inte personligt - men gift er på det sättet NI vill. Ordna inte en stor fest hemma bara för att "man borde" utan ta hänsyn enbart till er själva. Vi valde utomlands just för att slippa "snyltarna" och de som kommer bara för att de får. Sen blev vi väldigt positivt överraskade när det var så många som verkligen ville vara med på vår stora dag och reser med oss.
Svar på tråden Ingen är glad...