tips på billiga blommor till tärnbuketterna?
Min väninna ska göra tärnbuketterna, så söker efter billiga blommor...några tips?
har hittat en sort jag tyckte var fin och enkel men vet inte vad de kostar...
Min väninna ska göra tärnbuketterna, så söker efter billiga blommor...några tips?
har hittat en sort jag tyckte var fin och enkel men vet inte vad de kostar...
Brudslöja, på bilden, brukar vara bland de billigaste blommorna så vitt jag vet, men priset kan säkert variera och bero på många saker. Jättefint är det iaf.
Om du annars vet ungefär vilken prisklass och vilken färg du vill ha, men det inte är så viktigt just exakt vilka blommor det är i buketten, så kan du ju be en florist göra en bukett i den färgen i just den prisklassen :) Alltså ge den personen lite fria händer att hitta på något passande :)
Annars brukar väl nejlikor inte vara så dyra? Ja, även där kan väl säkert priset variera en del, men har fått för mig att de inte brukar vara de dyraste blommorna iaf. Det skulle väl säkert gå att blanda nejlikor med brudslöja.
Så många brudslöja som behövs till en sådan bukett kan nog bli ett par slantar. Min kompis hade en sådan när hon var tärna, och den kostade 400kr. :-/ Men fråga kan man ju alltid, för de är väldigt fina.
Hortensia är en perfekt budgetblomma annars, eftersom man bara behöver en för att få en hel bukett. Blir jättevackert om man bara sticker ner en annan blomma tillsammans med den.
Försökte lägga in en bild på en fin hortensiabukett, men det lyckades inte.
Mina tärnor kommer ha enbart brudslöja i deras buketter, dom kommer vara rätt stora och kosta 200:-/bukett.
Tycker det är riktigt snyggt och det är en stor fördel att dom är billiga :)
När gifter ni er? Kanske finns nå blommor ute som kan passa?
Aha, jag vet inte varför jag fick för mig att hon var florist? Måste blandat ihop det med någon annan blomtråd...
Men du, kolla de här olika blommorna:
Detta är grön Chrysanthemum, en stor sort med en blomma som är typ 10 cm i diameter.
Det är fint med bara en stor blomma eller med nåt blad runt. Självplockade ängsblommor är superfint men lite tidigt för det. Kan det finnas några blommornsom kommit där ni bor om en månad?