• teddy

Honnörsbordet! Tar gärna emot tips!

Vi funderar lite angående honnörsbordet...
    Vad har ni att säga om följande...?

Hur många/hur få kan man sitta där?
    Ska man placera "de gamla" vid honnörsbordet?
    Jämnt eller ojämnt antal? 
    Vilka "borde" sitta där om vi nu INTE vill ha själva brudföljet (tärnor/bestmen) där?
    ...OSV! :)

Ni behöver inte förklara att det inte finns några måsten utan att vi gör som vi själva vill, för det har jag redan fått förklarat för mig, hehe, utan jag vill gärna höra era synpunkter o tankar! Hur gjorde ni/ hur ska ni göra? :)

• Svar på tråden Honnörsbordet! Tar gärna emot tips!
  • teddy

Ja, Nikkita, vi tänker lika men på olika sätt... tärnorna o bestmännen vill vi ocså ha nära oss, men därför vill vi placera dom på de bordet som lixom kommer vara framför oss, inte bredvid... om du förstår va jag menar, hehe... 

Jo, föräldrarna kommer nog sitta vid oss, men vi kommer troligtvis behöva ha ett ganska lååååångt sk honnörsbord så då tänker jag vilka man mer kan placera där... typ farmor/mormor o de där gamle och präst kanske... sen kanske de även blir ojämnt antal vid bordet, men då får man väl lösa de på bästa sätt då... kan väl gå de me...

Jag vet dock redan nu att vi inte vill ha ett honnörsbord me endast mig o min blivande man! De e inget för oss... kanske då bättre me ett som e lite för långt då...

Ja, jag vet inte...!!! 

• teddy

Nja, de handlar om lokalen o hur den ser ut :)
    Därför jag har lite bryderier me de här, hehe... 

• teddy

Ja, de handlar om plats så de får nog bli fler än sex vid honnörsbordet. Men jag ser nu att det inte alls e så konstigt! 

Anne87, du verkar ha samma tanke... :)

Tror ni att "de gamle" kommer tycka de e kul att sitta vid honnörsbordet eller tror ni att de kanske tycker de e synd att de inte sitter så de ser oss, brudparet? De e lite i de banorna jag tänker... Får väl kanske fråga dom i värsta fall...!

• teddy
    lovef skrev 2012-04-10 21:31:18 följande:
    Har också lite problem med honörsbordet då vi behöver sitta 10 pers pga konstig form på lokalen :/ och vet inte alls va vi ska göra..
    Men va många som hade sina föräldrar bredvid varandra! Det kanske vore ngt?  :)

Är många hårda med varannan tjej/kille?
    Mmmm, e lite samma här. Men jag tror tio pers kan bli bra alltså...

Själv tycker jag itne man måste va benhård me varannan kille/tjej utan vi kommer nog tänka lite mer hur gästerna ska trivas o vilka de sitter vid osv... 
  • teddy
    Jessicaia skrev 2012-04-11 09:16:16 följande:
    Vi kommer ha brudens bonusmor, brudgumms mor, brudens far, bruden, brudgum, brudens mor, brudgummens far, brudens bonusfar. Sen har vi placerat toastmaster och toastmadame på "tungan" framför oss och mor/farföräldrar längst upp på tungorna på kanterna. Vi lär ju ha mer kontakt med de framför oss än de på sidorna....
    Ja precis, de e ju de som sitter framför oss som vi kommer ha mest kontakt me! Därför kommer vi placera brudtärnor o bestmen där...
    Funderar fortfarande på var man borde sätta de gamle... 
  • teddy
    Ajje82 skrev 2012-04-11 20:53:30 följande:
    Vi kommer att ha så här jag, min man mina föräldrar, mannens föräldrar, våran son och mannens farmor. Sen blir det ett mellanrum på båda sidor på 1 m och sen kommer dom andra borden.
    Så de blir som ett låååångt bord fast me lite mellanrum mellan menar du?
    Hur många så att säga "på rad" kommer ni va då? 
  • teddy

...jag inser att man inte "måste" ha brudensa far bredvid bruden...! blev de inte ramaskri när er pappa inte fick sitta bredvid er ;))

Svar på tråden Honnörsbordet! Tar gärna emot tips!