Vilsen pojkvän letar solitärring
Hej!
Letar ring till min flickvän och hon vill bli överraskad. Det är ganska utmanande med tanke på att hon ofta har ganska bestämd smak. Hon har hintat om att hon vill att jag ska fria, att hon vill ha bling bling och att hon litar helt på att om jag hittar en fin ring så kommer även hon att gilla den. Men det ska väl gå att lösa? Vill dock gärna ha tips av er erfarna. Från att ha noll koll har jag gjort en ganska noggrann research på allt om 4c, märken och dylikt.
Jag letar solitärring, krav:
* vitguld (tycker det är snyggast)
* >=0,5ct diamant
* måste passa in bra med framtida vigselring, dvs solitärringen ska ha en rak skena som ligger i kant med framtida vigselring
Efter research har jag fått fram tre alternativ:
Hallbergs guld egen solitärring (får en 0,75 ct diamant för samma peng som engelbert 0,5 ct)
Schalins seine
Engelbert 5809 den snyggaste ring jag har sett hittills, dock väldigt dyr (bra kvalité, 6-klosinfattning, dyr)
Hallbergs guld
Schalins Seine
Engelbert
Fråga: Är det värt att gå ner en diamantstorlek för att istället ta en Engelbert ring? Någon som har erfarenhet av ringar ovan vad gäller kvalité? Andra alternativ? Ska man gå till en smed istället? Jag vill dock vara säker på att det är bra kvalité.
Tacksam för svar/ Vilsen pojkvän