Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!
Jag har varit tärna två gånger o båda gångerna har bruden bestämt färg o hur de vill att klänningen ska se ut... och det har inte varit lätt alla gånger att få till det som de ville. Men jag har själv betalt för klänningarna o allt annat. Tärnbuketten fick jag båda gångerna...men hår o smink har jag stått för själv också.
Att ni erbjudit er att betala för deras hår o smink tycker jag är väldigt generöst!! En klänning i silver eller rött kan ju inte heller vara så svårt att få tag i tycker jag!!
Att bli utvald som tärna ska ses som en ära o då tycker jag att man får stå för klänningen själv. Om man som brudpar inet har väldigt orimliga krav på hur klänningen ska se ut o vilket matrial den ska vara i osv som gör att den blir väldigt dyr!
För även om det ses som en ära så kanske man som tärna varken kan eller vill lägga hur mycket pengar som helst på en klänning.
Ni kan inte ge bidrag till klänningen istället för att betala deras hår o smink?? Om tärnorna hellre sminkar o fixar håret själva? Bara ett förslag :)
Inte kul alls att det ska behöva bli en massa tjafs inför bröllopet!!
Hoppas att det löser sig för er!
Lycka till!