Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!
Jag och min m2b ska inte betala för våra tärnors klänningar, vi ska ha två stycken tärnor. Färgtemat är mörkrött, därför valde vi att deras klänningar ska vara den färgen eller silvergrå. Vi har sagt att de får helt bestämma klänningen själva, bara längden och färgen är densamma, sen behöver de inte vara likadana. Vi har tom. sträckt oss lite utanför färgskalan..
Tärnorna har nu letat klänningar i 3 månader men inte hittat något, vi har sprungit i tusen affärer, kollat på nätet och ena tärnan beställde då en klänning från JJ house, som var för stor när den kom, och såg i efterhand att man inte får skicka tillbaka den om det inte är fel på den, så nu tycker hon att hon lagt ut alldeles för mycket pengar och tjafset har börjat. Nu ska de låta sy upp varsin klänning i silver, och gud hjälp mig om det inte blir bra! Ena tärnan( som gnäller mest) är min syster och jag tycker bara att hade det varit hon som gift sig hade jag gladerligen lagt ut pengar på klänning, hade hon velat att vi skulle ha bajsbrun klänning med orangea prickar hade jag haft det för hennes skull, man kan ju sälja den sen...Man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång i livet och det är ens syster. Igår avslutade hon samtalet med att " ja, det är så mycket pengar, och sen ska man ha skor och inte ens sjalen betalar ni.." då blev jag arg och slutade samtalet med att " ta vilken jävla färg ni vill nu då, jag bryr mig inte." Så nu får de ha vilken färg de vill. Tråkigt men, jag vill inte förstöra en relation pga en klänning. Vi betalar deras hår och smink, mer rymmer inte budgeten.
HUR resonerar ni andra?