Inlägg från: brideo |Visa alla inlägg
  • brideo

Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!

Visst, som brud är det "ens egen" dag men samtidigt betyder inte det att man äger andra människor eller deras kroppar eller plånböcker. Om man som brudpar har önskemål/åsikter/krav om hur tärnklänningarna ska se ut vad gäller färg, material, snitt etc + skor + sjal etc måste man erbjuda sig att betala för kalaset. Gör man det tycker jag man med all rätt kan ha åsikter om färg och form, även om nån i brudföljet skulle tycka färgen är fel etc. 

Min tärna kör på en vacker klänning som hon redan har och som hon tycker om, samma sak med pumpsen till. Ingen anledning att köpa nytt och heller ingen anledning för mig att ha några åsikter om vad hon ska lägga sina pengar på.

Suck it up och lös problemet med dina tärnor! En tärnklänning gör inte en bröllopsdag däremot kan en god vän gör det!

• brideo

Tycker det är en riktigt dålig idé att börja ställa ultimatum. Prata igenom det med dem istället. Vem 17 vill ha en viljekamp med sina närmaste inför sitt eget bröllop?! De står dig nära och vill dig sannolikt väl, även om de bråkar med dig just nu. Var "the bigger person" och lös problemet oavsett vem som har rätt/fel i dina ögon. Lycka till! 

Svar på tråden Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!