Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!
AnnLi skrev 2012-04-15 13:15:06 följande:
Jag tycker ärligt talat att det är för mycket hysteri. Varför ska man tvinga sina bästa vänner att färgmatcha inredningen i lokalen och dessutom lägga massa tid och pengar på att hitta något som duger... Har man krav på hur de ska se ut tycker jag man får betala kläderna och vara glad om de tar på sig dem...![Förvånad Förvånad](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
Det hade jag ingen aning om...
Snarare är det väl brudbuketten eller dekorationer (dukning) som man ska matcha? Eller är jag helt ute och cyklar?
Om man hyr en lokal så är den ju förhoppningsvis redan inredd med möbler, gardiner mm. Dekorationerna får man själv fixa dock...
Åter till TS:
Jag tycker nog att om man inte har krav på en exakt klänning eller en färg/ modell som är svårburen vid andra tillfällen så kan dom bekosta klänningen själv.
Om kravet är - ni får välja mellan rött eller silver bara ni pratar ihop er och tar samma färg.
Så tycker jag nog inte att det är ett helt orimligt krav.
Dom kan ju bestämma att dom tar en röd klänning och sen köper den ena en bommullsklänning på HM liksom om det är det hon vill ha och som passar hennes budget, även om den andra tärnan köper en specialuppsydd sidenklänning...
Men som några andra sagt. Om det är mycket tjafs över klänningarna så säg till tärnorna då att ok, ni köper varsin klänning till dom. Men då får dom fixa hår och smink själva istället.
Handla varsin klänning på bonprix sen där det finns mycket fint till billiga priser...