• Sofi K

Vad är BIG "no,no" till bröllop? Vi ska spexa!

Ska vara värd på två vänners bröllop om två månader.

Vi har kommit på att vi tänkte starta hela festen med att välkomna gästerna från scenen med allt som är sådär "otillåtet" på bröllop. En av oss tar en vit klänning, en annan en röd...

Jag skulle vilja att ni hjälper mig att komma på saker som är "otillåtna" på bröllop. Både i klädväg men även annat!

• Svar på tråden Vad är BIG "no,no" till bröllop? Vi ska spexa!
  • Sofi K

DestinyD. Precis så menade jag! Det är väl klart att vi inte ska vara elaka mot brudpater! och det rör sig om mina två bästa vänner som gifter sig, så det är inget dom tar på ett sånt elakt sätt. och det är ju inte direkt så att vi ska ha de kläderna på oss hela kvällen. bara som en rolig grej i början.

kontentan ska vara att "på denna festen får vi göra lite som vi vill, huvudsaken är att vi har trevligt". Inte för den skull menat att vi ska börja driva med deras ex och misslyckade relationer i det förflutna.

Oj, vilkaa reaktioner det blev. Var inte direkt menat att provosera någon av er. Allra helst inte om någon har blivit utsatt för något sådand. Det är ju hemskt!

TheD- Jag tror inte på "sånt tjafs" heller. Jag struntar egentligen i det så länge ingen på allvar kommer helvit på bröllopet. Men nu är det en humoristisk start på programet vi är ute efter...

• Sofi K

Förr sa man att det innebar att man har haft sex med grudgummen... ingen går riktigt efter sånt längre, men det finns kvar som lite luddigt om man bör eller inte bör ha rött på sig på bröllop...

vitt är ju dock fortfarande väldigt otänkbart! För det flersta hoppas jag :)

• Sofi K

Förlåt om jag förvirrar...

vi har alltså tänka att öppna festen på ett humoristiskt sätt... och genom detta göra saker som "alla" vet är "fel" att göra på bröllop... Vi ska inte driva med brudens förra förhållande som gått snett och vi ska inte göra brudparet obekväma på något sätt... Bara på skoj komma upp med "fel" sorts kläder och sjunga en sång. Som INTE handlar något om brudparet, uatn en infosång om hur kvällen kommer gå av stapeln och nödutgångar etc...

Kan hålla med dig passionsblomman, att det lätt kan bli "pinsamt" istället för "roligt" men det menar jag på det sättet som att vilka skämt som helst kan bli pinsamma om man inte gör det på rätt sätt..

• Sofi K

Jag syftade inte på någon speciell person. Men märkte att det väckte heta känslor precis i början an tråden. Så jag ville bara be om ursäkt om det togs fel.

• Sofi K

hade faktiskt inte tänkt i de banorna alls innan ni sa det.

Vi pratade, jag och den andra huvudansvarige värden (av fyra). och båda två tyckte att det var en rolig ide. Tänkte lixom inte att det skulle gå att missuppfatta. Sen känner vi ju brudparet och det kanske gör saken annorlunda, men ska absolut ha det i åtanke när vi pratas vid nästa gång!

Svar på tråden Vad är BIG "no,no" till bröllop? Vi ska spexa!