Inlägg från: Anonym (Ungen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ungen)

Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!

Jag kanner ocksa igen mig, jag tankte svara nar jag sag detta men sedan sag jag att du redan gjort allt det som jag tankte foresla. Sedan kom jag dock pa ytterligare en sak: Jag ar allergisk mot latex, alltsa i kondomer. Jag och min fastman har borjat anvanda kondomer som ar gjorda av ett annat material nu, och det fungerar bra. Jag vet arligt talat inte vad det var som gjorde det battre igen for mig, men jag gjorde foljande:

* Anvander kondomer som inte ar latex
    * Slutade anvanda tval, anvander nu BARA olja i duschen
    * Drog ner drastiskt pa socker (jag at mycket godis innan)
    * Slutade anvanda skolj-medel
    * Borjade med icke-biologiskt tvattmedel for kanslig hud!!!
    * Anvander vita bomullstrosor som jag tvattar i 90 grader for att fa bort eventuella bakterier som kan infektera igen!!!

Sedan tror jag att vissa kramer och vagitorier kan irritera ocksa, speciellt om det inte ar ratt preparat. Och aven mjukgorande kram ska man visst inte anvanda for mkt for det blir en ond cirkel da huden blir 'van' vid extra olja och slutar producera egen. (Har jag hort i alla fall. Sa ar det ju pa lapparna ocksa, man blir ju beroende av lypsyl och det kanns extremt torrt utan).

Sedan tror jag att foregaende inlagg har ratt i att stress kan vara en faktor. Jag far allt fran tandvark till klada over hela kroppen nar jag ar stressad. Det kan yttra sig jattekonstigt.

Kram till dej, jag sympatiserar verkligen. Det kommer att ga over.  

• Anonym (Ungen)
    Anonym skrev 2012-04-16 20:53:47 följande:
    Mitt tips är att kontakta en homeopat. Jag fick mycket hjälp av en sådan när jag hade problem...
    Da kan man lika garna ga till en Voodoo-kvinna. Homeopati ar 100% pahittat. Daremot kanske det finns andra alternativa vetenskaper som inte ar det. 
  • Anonym (Ungen)
    TBA skrev 2012-04-17 22:21:59 följande:
    Homeopati har existerat sedan stenåldern typ och har hjälpt många, så nej det är inte 100% påhittat, däremot så är ditt inlägg det ;p
    Homeopati gar ut pa att skaka en obefintlig mangd av ett amne i vatten, och vattnet ska tydligen 'komma ihag' molekylerna det har blandats med i en san obefintlig mangd. Orten eller vad det ar, ar sa utspadd att det inte finns ett spar av den. Det ar som att slicka pa en tallrik som diskats tusen ganger och tro att man kan smaka tartan som lag pa den for ett ar sedan. 

Jag har inget emot alternativa metoder alls, men det ar skillnar pa alternativmedicin och total humbug. Akupunktur ar till exempel (i alla fall till viss del) baserat pa verifierbara premisser. Det gor mig forbannad nar olika haxdoktorer forsoker lura pa stackars sjuka eller behovande personer nagot som ar total pseudo-vetenskap. 
  • Anonym (Ungen)

Jag kanner att jag redan har tagit over denna traden for mkt, den handlar ju om TS's underlivsbesvar somjag verkligen sympatiserar med. Men har en en resurs, visserligen skriven av en lakare och darmed fran en medicinsk synvinkel, men hans kallor ar mest homeopatiska bocker, om nagon har lust att lasa om dom grundprinciperna jag namnde ovan (utspadning och skakning) sa till den milda grad att "inte ett enda molekyl av den ursprungliga medicinen är bevarat" (och det ar ett citat av en homeopat).
    http://www.weum.no/alternativ-medicin.com/homeopat.htm

Forresten, TS, det finns en sorts gele som inte bara behandlar svamp och BV (som du ju inte har) men aven bibehaller en bra PH balans i underlivet. Jag vet inte om du testat den redan, jag hade den innan och jag tyckte den fungerade, speciellt mot dalig lukt (vilket jag hade ibland men inte alltid).

(Det finns en liknande pa apoteket i Sverige ocksa) 
    http://www.google.co.uk/products/catalog?q=vaginal+gel&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=3096913918948012479&sa=X&ei=1UOPT-b5L5LU8QPz9anBCw&ved=0CJUBEPMCMAE

Svar på tråden Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!