• Anonym

Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!

Du är inte ensam TS! Jag hade samma problem under mer än två år. Precis som du säger kändes det som en konstant svampinfektion. Jag var hos den ena läkaren efter den andra, men de hittade inget fel. Det var så frustrerande! Det var inte svamp och jag blev utredd för lichen men det var det inte heller. Tillslut hamnade jag hos en helt fantastisk läkare som tog sig tid för mig och hon sa att det med största sannolikhet berodde på stress (!). Klåda på kroppen är tydligen inte ovanligt när man har inte mår bra i själen så att säga... Jag mådde just då väldigt dåligt på den universitetsutbildningen jag gick och hade väldigt mycket i skolan. Dessutom har jag fått veta nu i efterhand att jag har en ångestsjukdom. Jag fick rådet att sluta med p-piller (och inte använda något annat preventivmedel med hormoner) och sedan fick jag en samtalskontakt samt regelbundna återbesök hos just den läkaren för att hon ville säkerställa att det inte kom tillbaka (tror jag var där varannan månad). Nu har jag inte haft några symptom på flera år.

Jag säger inte att dina besvär kan bero på stress, men det kan vara värt att ta sig en funderare om hur man mår inombords och eventuellt skaffa en samtalskontakt om man tror att man behöver det.

• Anonym

Jag använder barnolja.Sen använder jag Aloe vera gel från hälsokostbutiken.

• Anonym

Mitt tips är att kontakta en homeopat. Jag fick mycket hjälp av en sådan när jag hade problem...

• Anonym
    Anonym (Ungen) skrev 2012-04-17 00:04:23 följande:
    Da kan man lika garna ga till en Voodoo-kvinna. Homeopati ar 100% pahittat. Daremot kanske det finns andra alternativa vetenskaper som inte ar det. 
    Allt som funkar är tillåtet...;)
  • Anonym

Har du slutat äta p-piller helt nu? Annars är det mitt råd till dig. Eller byt igen.
    Det låter som att du har torra slemhinnor. Kanske har du ftt det av p-pillren, det är ganska vanligt.
    Jag fick samma symptom av de första p-pillrena jag åt, och det var ett helvete.
    Jag bytte sort  efter tre månaders lidande. (kunde tex inte ha jeans på mig för att det gjorde så ont.) Det tog kanske tre månader med de nya pillrena innan det gick över. Under tiden fick jag smörja in mig med babyolja och apotekets fuktcreme, men det hjälpte bara temporärt. Hoppas att du hittar en lösning

• Anonym

För mig spelar det ingen roll vad det är de skakar ihop. Men jag vet att de medicinerna var och är fortfarande de enda som hjälper mot mina underlivsproblem. Och då ska gudarna veta att jag har provat allt som läklarna har att erbjuda.

• Anonym

Började gråta av att läsa ts och era andras beskrivningar! Halleluja jag är inte ensam längre!!
    Har slussats mellan tre olika gynekologer dom senaste 7 månaderna, alla möjliga prover har tagits.
    De sista som hänt nu är att min privat gynekolog som jag nu går hos misstänkte Lichen, som är väldigt ovanligt för en tjej på 29 år! Ett vävnadsprov togs men de visade negativt, dock visade det på någons slags eksem?!
    Så nu är remiss skickad till hudmottagningen på vårat sjukhus. Hur lång väntetid dom hade där hade han ingen aning om.
    Men som någon skrev så är jag övertygad om att stressen (dels över alla bröllopsplaner mm) är osaken. Har nämligen även fått problem med hjärtat och har haft konstant munsår sen i januari.
    Alla 3 saker typiskt stressrelaterat.
    Men oavsett orsak så vill vi ju alla ha hjälp, helst igår!!

Tänkte dela med mig av mina råd och saker jag provat mig fram till.
    Kör med Aloe vera gel som nån annan även skrev. Fick det av min gynekolog, smörar 2-3 gånger per dag och de lindrar faktiskt massor för mig :)
    Har även köpt en helt ny troslåda, enbart 100% sköna bomullstrosor.
    Använder BARA lambipapper. Är jag på någon offentlig toa eller hemma hos nån annan har jag alltid med mig en förpackning lambi nässdukar ;) Läste i en tråd om liknanade problem att andra billigare papper innehåller något konstigt som kan förvärra. Allt papper man skall använda skall vara gjort av nyfiber, står bl a på lambis förpackningar, men kanske är fler märken som använder sig av enbart nyfiber?
    Tjejen som tipsade om detta sa att de räckt för henne att använda annat papper vid ett enda toabesök så var besväret tillbaka direkt :/ 
    Jag har nu även beställt speciella trosskydd/menskydd i 100% bomull från www.renskonhet.com/ .
    Även det ett tips från annan tråd.

Så ja aloe vera gel, 100% bomullstrosor, lambipapper och ekologiska mensskydd är något jag kör stenhårt med sen 2 veckor tillbaka i väntan på kallelse till hudmottagning.
    Och jag vågar knappt skriva det men mina besvär har faktiskt blivit lite bättre :) 

• Anonym

Ang munsår - jag hade mycket problem med det också, men det har nästan aldrig återkommit sen en kur med Aciklovir. Jag har fått stående ordination, så när jag känner av en ny munsår på g så tar jag tabletterna och det hinner alrid blossa upp. Värt att be läkaren om!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-20 05:12:15 följande:
    Ang munsår - jag hade mycket problem med det också, men det har nästan aldrig återkommit sen en kur med Aciklovir. Jag har fått stående ordination, så när jag känner av en ny munsår på g så tar jag tabletterna och det hinner alrid blossa upp. Värt att be läkaren om!
    Oh tack snälla de ska jag verkligen göra :)

• Anonym

Hej!

Har haft samma besvär.

Ett: Sluta med dina p-piller!!! Det finns en massa andra alternativ. De kan ställa till med så mycket jävulskap som ingen pratar om!

Två: Fortsätt som du gör, dvs att du tar hand om kroppen

Tre: Har du möjlighet så boka in akupunktören Dr. Nie, en kinesisk världskänd kvinna som finns på Essingeringen 12 i Stockholm. Hon har botat mig från såväl vestibulit, magsår, underlivsproblem, sömnsvårigheter samt gud vet vad. Hon är helt fantastisk helt enkelt. Ett superkompelement till skolmedicinen.

Fyra: Ge inte upp! Man måste hitta en gynekolog som man har förtroende för även mentalt. Det är jätteviktigt.

Svar på tråden Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!