Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!
Du är inte ensam TS! Jag hade samma problem under mer än två år. Precis som du säger kändes det som en konstant svampinfektion. Jag var hos den ena läkaren efter den andra, men de hittade inget fel. Det var så frustrerande! Det var inte svamp och jag blev utredd för lichen men det var det inte heller. Tillslut hamnade jag hos en helt fantastisk läkare som tog sig tid för mig och hon sa att det med största sannolikhet berodde på stress (!). Klåda på kroppen är tydligen inte ovanligt när man har inte mår bra i själen så att säga... Jag mådde just då väldigt dåligt på den universitetsutbildningen jag gick och hade väldigt mycket i skolan. Dessutom har jag fått veta nu i efterhand att jag har en ångestsjukdom. Jag fick rådet att sluta med p-piller (och inte använda något annat preventivmedel med hormoner) och sedan fick jag en samtalskontakt samt regelbundna återbesök hos just den läkaren för att hon ville säkerställa att det inte kom tillbaka (tror jag var där varannan månad). Nu har jag inte haft några symptom på flera år.
Jag säger inte att dina besvär kan bero på stress, men det kan vara värt att ta sig en funderare om hur man mår inombords och eventuellt skaffa en samtalskontakt om man tror att man behöver det.