Har inte råd med alla dessa bröllop!
TS:
Jag vet hur det känns.
Man får en inbjudan blir jätteglad och två sekunder senare kommer ekonomin petar en på axeln och ger en ett elak leende.
Till våra gäster har vi verkligen försökt förmedla att vi inte har någonting emot att de kommer utan present sålänge de kommer! Sen förstår jag också viljan att ge iaf ngt :)
Vi har det också ganska knapert (lever på en lön a´ 75%) och det gäller att vara uppfinningsrik och pysslig.
Något som har blivit min lösning är att köpa hem cellofan, sedan fixar jag lite småplock, lägger allt i en fin korg (från typ erikshjälpen) cellofan runt och en stor rosett.
Till min mormor denna julen bakade jag lövtunna pepparkakor och la i en fin kakburk, gjorde en nejlike-apelsin med rött band, en paket riktigt gott jul te och sedan petade min bror med en bit rökt ost.
Alltihop in i korgen cellofan runt och genast såg det väldigt lyxigt ut :)
Till svärföräldrarnas födelsedag gjorde vi en likadan fast "fyllningen" var vackra österlen äpplen, clementiner, hembakade cupcakes med hallon/vitchoklad, kärlekste och två sånna där chokladkuber på pinne som man gör varmchoklad av.
Sluträkningen blev kanske 200-250 kr per korg men de blev jätteglada och det såg mkt ut.
Tänk på att presentationen gör en hel del, om det blir ett enkelt paket; skriv en liten dikt och fäst på utsidan och gör det mer personligt.
Gör man en korggrej så ha mkt färg och lägg i ngt som doftar.
Hoppas det kan vara till lite inspiration.