Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Har inte råd med alla dessa bröllop!

vilket dilemma.. håller med dom andra. Tycker inte heller ni ska avboka eran resa.

Om det är nära vänner så vet dom om eran ekonomiska situation på ett ungefär.. eller hur?? Det gör vi med våra gäster. Därför valde vi att sätta ut banknr i inbjudan så att dom som vill skänka något kan sätta in det där..o även om det är en mindre summa så ska dom själv inte tycka det är pinsamt.. även dom som kanske väljer att inte ge något...ingen kommer att veta ju..

Det var likadant när dom började prata om möhippa.... jag vet inte något om vad dom planerar bara att dom håller på.. Det enda jag har sagt är att jag vill inte att dom hittar på något som kostar massa pengar för att jag vill inte att en del av mina vänner ska tvingas tacka nej pga dyra kostnader.. Har själv tidigare varit tvungen att tacka nej till möhippa och även bröllop med dyr kuvertavgift

Som sagt var..kolla internet.. eller leta efter en unik personlig present. Något som passar dom kanske... kanske något lite humoristiskt.. om dom känner er så har dom definitivt inte några förväntningar att ni ska köpa dyrt eller liknande.. och som sagt var om ni själv tycker det är jobbigt..för det på tal med brudparet..annars så tycker jag inte det behövs nämnas över huvudtaget. Ni är bjudna för att dom vill ha er där..inte för eran present hoppas jag :)

• Anneli256
    Anonym (Student) skrev 2012-04-18 23:50:28 följande:
    Min erfarenhet (när man försökt fixa saker till någons 50-årsdag, bröllop m.m.) att många försöker slingra sig ur det där med presenter. Försöker man göra något fint/stort så vill folk sällan bidra med tid ELLER pengar, även när de tycker det är en bra idé och vill stå med på kortet! Jag tycker att båda är lika värdefulla (tid vs pengar), och vill man inte lägga ner tid ELLER pengar - då är det ju att försöka komma billigt undan.
    Tråkigt erfarenheter du har..tråkiga vänner och bekanta du måste ha.. synd bara att du generaliserar utifrån dom..
Svar på tråden Har inte råd med alla dessa bröllop!