Anonym (<3) skrev 2012-04-17 22:45:21 följande:
Men vännen ring in till avdelningen som skall utföra kolposkopin och fråga vad som gäller i ditt fall.
Brukar vara olika beroende på vad ingreppet innebär exakt och det ska läkaren/avdelnings sköterska kunna svara på.
Alt om dom kanske kan skjuta på det till efter bröllopet, förklara läget så kan dom nog hjälpa dig.
Vet att min mor hade förändringar vid ett cell prov och fick göra något ingrep där dom tog vävnads prov.
Ingreppet i sig tog ca 5 minuter och hon hade restriktioner 24 timmar på bad och tampong.
Samt att det inte visade något sen. Utan dom förklarade att det är jätte vanligt att man har någon liten cell förändring ibland. Kan bero på allt från vart du ligger i menscykeln när du tar provet till att du (om du är i den åldern) är i början på klimakteriet.
Så ring och kolla med dom så får du ta det från där =)
Lycka till, håller tummarna att allt reder ut sig för dig.
Ja, du ska absolut prata med dem!! Jag blev kallad när jag bodde utomlands och gick till dr där, har aldrig vart så rädd i hela mitt liv nästan. Hörde av mig till min svenska barnmorska som sa att jag kunde vänta tills jag flyttade hem 6 månader senare med att göra testet.. När jag var hemma var allt ett "falskt alarm"... De var de värsta brevet jag någonsin fått och jag var helt förstörd o trodde att shit nu har jag åkt på cancer!! Men allt gick ju som sagt bra :)) RING RING RING!! Jag håller tummarna och hoppas att det inte ska vara något för dig heller!!