123ost skrev 2012-04-19 11:55:04 följande:
Vill bara inflika med att det kan sluta med att ingen hör vad prästen säger ens pga skrikiga barn (som jag skrivit ett inlägg om ovan). Jag har svårt att tro att någon, brudpar som gäst skulle uppskatta det. Men det kanske finns dem som uppskattar det? :)
Jag vet mycket väl hur det kan sluta (vi hade inte haft något emot en sådan situation dock) och huvudsaken är väl att vi, brudparet, hör prästen, vilket vi förmodligen hade gjort ändå, för som brudpar står man ju rätt nära + att prästen bär ju mikrofon. Iallafall i kyrkan som vi vigdes oss i. Barnen hade kunnat springa runt sjövilda längst ner i kyrkan, alternativt i foajen, utan att ens knappt märkas. Nu hade vi barn närvarande i kyrkan, bland annat vår egen dotter som då var 4,5år och det var hur lugnt som helst. Jag tror att många underskattar barn. Vi har alltid barn med vid större tillställningar och det har hittills aldrig varit något problem, men alla är ju olika toleranta som sagt. Som Chicita säger, så tar vi med oss vår dotter överallt, tex restauranger just för att vänja henne vid sådana situationer osv. Men jag vet mycket väl att alla är olika, tycker olika, och det är helt okej.
Och precis som att de gäster till ett bröllop med barnfritt bör respektera brudparets önskan, även om man inte håller med om den och hade valt på samma sätt, så bör väl gäster på ett bröllop där brudparet väljer att ha barn närvarande kunna försöka respektera det valet och därmed ha lite med överseende? Även om de själva aldrig hade velat ha barn med.