Chicita skrev 2012-04-18 18:33:55 följande:
Jag tycker inte att det är så känsligt med barnen. Det var mer så jag tolkade din trådstart
Tyckte det var viktigt att poängtera bara ifall du inte visste det. Jag började skriva ett svar, sen kom maken hem och vi pratade lite, sen så gick jag och skrev klart medan han sprang ut med hunden en kortvända. Så då hann flera inlägg skrivas emellan som jag inte såg.
Men barnens varande eller inte är känsligt för många.
För mig är det inget problem, jag har inga egna barn (än i alla fall) och om jag hade så har jag ingen barnvakt på närmare håll än 18 mil. Så teoretiskt sett: om jag är bjuden någonstans och barnen inte får komma så går inte jag heller.
Enkelt... Inget att bråka om
På vårt bröllop var allas barn välkomna eftersom dom brukar vara med på alla familjeträffar ändå, så vi anpassade oss efter det. Men många valde ändå att lämna barnen hemma
Du får väl putsa lite på formuleringen. Men jag tycker inte att du ska krångla till det, lägg vikten på att festen hålls på X datum - på X plats.... Och låt folk komma till kyrkan om dom vill
Tack för din formulering. Den ligger helt klart överst på listan ;)
Vi ser helst att folk vill komma och fira med oss på festen och tänkte att det är roligt för dem att komma och se vigselakten live :)
Vi lägger fram önskan om barnfritt bröllop så får vi ser hur våra vänner tar det. Jag anser att om dem inte respekterar det och inte har en har en bra förklaring till varför barnen är med så är det inga jag vill fortsätta vara vänner med.
Jag personligen tycker inte barn hör till ett bröllop. spring och gråt. dem små liven tycker nog inte det är så kul att sitta tysta och stilla.
Vi ser hur det slutar :)
Kugghjulen har börjar snurra i alla fall så nu ska jag nog få ihop något fint.
Tack för hjälpen!!!!