Hur skriver man ihop detta på inbjudningskorten??
Allmylove skrev 2012-04-19 06:43:47 följande:
VARFÖR vill man inte ha med barn på vigseln??Det är tydligen vanligt men förstår inte varför??!!Barnen är väl det bästa vi har och vår framtid!Förutsätter ni att barn är sjövilda och inte kan uppföra sig? Barn är ju barn och måste få synas !Jag älskar barn, men ibland vill man inte ha med dem! Var på ett bröllop i sommar och barnen förstörde nästan vigseln! Mamman satt nästan längst bak i kyrkan med ett spädbarn i famnen, pappan var marsalk och stod då framme i kyrkan. Paret hade 4 äldre barn och de två mellanbarnen (2-4 år) sprang runt i kyrkan, sprang fram till brudparet, sprang runt prästen, skrattade och skrek. De två äldre barnen (ca 11-13år) gick lugnt efter barnen tillslut för att ta ut dem ur kyrkan. De yngre tyckte det var jätteroligt och fortsatte springa och skrika.. TILLSLUT fick de tag i dem och gick ut. Det förstörde mycket under vigseln och om man alltid ska säga "barn är barn och de syns och hörs" så skulle jag nog aldrig vela ha barn på mina fester ens. Nej, jag hoppas verkligen våra gäster kommer kunna ha kontroll över sina barn.