Behöver tips på blommor till brudbukett brådskande!!
Ta med en bild på din klänning till floristen, berätta hur bröllopet ser ut (avslappnat, plats, något tema osv)
Förklara ungefärlig form på buketten som du tänkt dig och vilka färger du föredrar + vilka som absolut inte får förekomma.
En duktig florist gör ett betydligt bättre jobb när denne får lite konstnärlig frihet istället för "gör en sån här".
Det kan faktiskt bli billigare om man släpper floristen fri också så att säga.
Jag berättade för min florist att jag ville ha en bukett som man bär över armen. Att det var viktigt att det var vita kallor i den och att jag gärna ville ha trollhassel om hon kunde få med det på något bra sätt. Jag sa att hon fick blanda in andra blommor om hon ville (exempelvis om dom vita rosorna var billiga den dagen) och att jag inte la mig i hur hon gjorde buketten annars.
Hon fick se en inspirationsbild på klänningen (eftersom jag inte sytt klart den än) och vi kom överens om priset 1700:- för min bukett och två enkla buketter till tärnorna.
Sen dog mamma, så jag la till en miniversion av hennes kistdekoration som skulle stå på minnesplatsen. Men vi pratade aldrig pris.
När maken hämtade alla blommorna så betalade han bara 1500:- för allt...
Eftersom jag inte hade en bild som floristen skulle kopiera så kunde jag ju inte heller bli besviken för att hon inte fick den på pricken lik eller blommorna inte gått att få tag i exakt samma nyans som på bilden osv...
Och så här blev resultatet på min bukett: