Behöver tips på blommor till brudbukett brådskande!!
Jag förstår inte riktigt paniken.
När en brud kommer till mig för att välja sin brudbukett, utgår jag inte ifrån att hon redan ska veta vare sig blomsorter eller ha valt allting färdigt. Ibland har hon ju det såklart, men väldigt vanligt är, att man pratar ihop sig en stund runt helhet, stil, känsla, färger, kl'nning etc.
Sedan är det ju mitt jobb, min expertis och mitt bidrag i sammanhanget, att kunna ta fram förslag och exempel som passar just den här kvinnan bäst.
Blomman du visar på bilden heter gerbera, det finns även en mindre sort, Germini. Vill du ha med den, så är det inga som helst problem-den finsn året om.
Liljekonvaljer (odlade) finns också året om, men beställningen måste läggas i såpass god tid att floristen hinner få hem dem (gäller ju iofs alla specialorder).
Ett förslag från min sida till den klänningen, är en rund bukett med enbart anemoner i de cerise och lila nyanserna. Anemonerna har svart "öga" i mitten, vilket vore läckert ihop med det svarta bandet.
Cerise anemon
Anemoner finns i massor av färger, och många tillsammans i bukett ser ut lite såhär. Vill du, så passar de väldigt fint ihop med Ranunkler och även snitthyaciner. Det skulle bli en väldigt vårig bukett med de tre sorterna, men då skulle jag isåfall råda dig att väla endast en färgton som får varieras i styrka mellan de tre olika blomsorterna. Alltså exempelvis cerise/rosa i varierad eller samma färgstyrka på både anemon, ranunkel och hyacint.