• Anonym

Panik, hur ska jag göra!?

Mitt i bröllopsplanerandet som sker i sommar, får jag nyheten att vi väntar tillökning.
    Panik, jag som köpt min drömklänning kommer jag ens komma i den längre!?

Då jag fortfarande är i chock och inte riktigt fattat detta så ber jag om ursäkt om jag verkar kall och fokuserar på fel sak. Men bröllopsdagen är den dagen jag vill känna mig som en prinsessa och hur ska jag kunna göra det om jag inte kommer i min brudklänning!? Kommer vara i vecka 20 när vi ska gifta oss.

Så en fråga, vad tror ni. Är det möjligt att ha den här klänningen trots en bula på magen? Det är snörning i ryggen som tur är men det kanske inte har någon betydelse?

Eller är det bara att börja leta ny klänning? Gravid
  • Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?
  • Anonym

Ingen gravid som gift sig och haft en vanlig brudklänning? Skäms

• Anonym
    Anneli256 skrev 2012-04-24 08:51:02 följande:
    Grattis vad kul för er !Det beror på hur stor du är i vecka tjugo. På vissa syns det knappt. Jag tror att det kan bli jättebra (om du inte blir så stor att den inte passar) men med tanke på snörning så blir d nog ok.
    Tack, är glad tror jag men orolig då vi har/hade så mkt planerat som vi inte kan genomföra nu. Försöker väl antagligen komma iordning med tankarna hur vi ska lösa allt, och då enbart  klännings problemet.

Så du tror jag vågar chansa att jag kan ha den? Glad
  • Anonym

Tack för alla svar. Glad
    Har ni några tips på vart det går att hitta fina brudklänningar för nån med gravid mage?

• Anonym
    daniiel skrev 2012-04-24 11:41:16 följande:
    Vill du köpa klänningen i butik? Via nätet? Beställa en sk. kinaklänning?
    Ja du ingen aning, behöver vara billig och fin det är de enda kraven :D
  • Anonym

Tack alla, chocken börjar lägga sig nu och jag börjar se fram emot det här =)

Fortsätt gärna tipsa om klänningar eller bra sidor.

Gravid

• Anonym

Nu har jag kommit på hur jag vill att min klänning ska se ut, tror jag iaf.
    Men hittar ingen som ser ut på det sättet hur mycket jag än googlar Skrattande

Vill att urringningen ska se ut som bilden nedan och sen med empireskärning
    Någon som sett en sån typ av klänning???

• Anonym

Eller har ni sett några andra empireskurna klänningar med bling över en sweetheart neckline, kan inte tänka så vet inte hur jag ska förklara på svenska :D Får skylla på hormonerna.

• Anonym

Åååå den sista var vacker, tack så mycket =)
    Hittade impression´s hemsida nyss- galet vackra klänningar

• Anonym

Nu har jag hittat ett par alternativ som jag tycker om, vissa är inte i empireskärning men det är tanken.
    Vilken tycker och tror ni blir vackrast på en kort brud med tjockis mage? Gravid

• Anonym
    Daniiel: Ja den är verkligen fin =)

Sara 120707:
    Jo jag har funderat på det, men kommit fram till att dom flesta klänningarna som skulle kunna fungera blir att se ut som nattlinnen Obestämd
  • Anonym

Nu har jag hittat några fler klänningar, vad tror och tycker ni om dessa?
    Jag har ju insett att jag inte kommer ha den jag vill, men vill ändå känna mig vacker, elegant o alldeles underbar Flört

Hur gör jag föresten om jag ska beställa från en "kina sida"  behöver jag skriva att jag väntar barn så dom gör den lite större över magen?

• Anonym

Förlåt att jag bild bombar och tjatar, ni är så snälla som redan har svarat. Men Skäms
    Vad tror ni om den här? Klippt o klistrat ihop för att få den så som jag vill Glad

Är det något mer jag behöver nämna när jag beställer den och vilken kina sida kan ni rekomendera?

• Anonym
    daniiel skrev 2012-04-29 19:05:06 följande:
    Jättefin klänning, hoppas den ska bli bra :) Tänk bara på att den med allra största säkert inte kommer bli exakt som på bilderna. Och en liten varning, eller vad man ska kalla det, angående "bling" hela vägen runt upptill - det kan skava under armarna. Så var det på min klänning, rispade under armarna. Jag fick ha skavsårsplåster under armarna.
    Nä jag räknar med att det kan bli lite skillnad och angående pärlorna så får jag ha plåster :D
    Tror du jag har valt rätt material?

Tror jag sett att du har visat i en annan tråd skillnaden mellan de olika materialen?

Glad
  • Anonym

Åå tack för så snabbt svar =)
    Vad är skillnaden mellan shiffong och organza?

• Anonym

jaha det är så det är, tack =)

Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?