• Anonym

Panik, hur ska jag göra!?

Mitt i bröllopsplanerandet som sker i sommar, får jag nyheten att vi väntar tillökning.
    Panik, jag som köpt min drömklänning kommer jag ens komma i den längre!?

Då jag fortfarande är i chock och inte riktigt fattat detta så ber jag om ursäkt om jag verkar kall och fokuserar på fel sak. Men bröllopsdagen är den dagen jag vill känna mig som en prinsessa och hur ska jag kunna göra det om jag inte kommer i min brudklänning!? Kommer vara i vecka 20 när vi ska gifta oss.

Så en fråga, vad tror ni. Är det möjligt att ha den här klänningen trots en bula på magen? Det är snörning i ryggen som tur är men det kanske inte har någon betydelse?

Eller är det bara att börja leta ny klänning? Gravid
  • Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?
  • Anonym

Ingen gravid som gift sig och haft en vanlig brudklänning? Skäms

• Anneli256

Grattis vad kul för er !Det beror på hur stor du är i vecka tjugo. På vissa syns det knappt. Jag tror att det kan bli jättebra (om du inte blir så stor att den inte passar) men med tanke på snörning så blir d nog ok.

• Anonym
    Anneli256 skrev 2012-04-24 08:51:02 följande:
    Grattis vad kul för er !Det beror på hur stor du är i vecka tjugo. På vissa syns det knappt. Jag tror att det kan bli jättebra (om du inte blir så stor att den inte passar) men med tanke på snörning så blir d nog ok.
    Tack, är glad tror jag men orolig då vi har/hade så mkt planerat som vi inte kan genomföra nu. Försöker väl antagligen komma iordning med tankarna hur vi ska lösa allt, och då enbart  klännings problemet.

Så du tror jag vågar chansa att jag kan ha den? Glad
  • Dainen

Om jag var du skulle jag köpa en back-up klänning för säkerhetsskull, men som sagts tidigare skiljer det väldigt mycket från person till person hur mycket det syns i femtemånaden. Men grattis och lycka till!

• repsara

Grattis!! Jätteroligt med tillökning =)

Eftersom alla får olika stora magar är det svårt, men i ärlighetens namn tror jag klänningen kommer vara för liten över magen.
    Jag skulle definitivt köpa en till som har utrymme för bebismage, även om din klänning har snörning i ryggen så tror jag att det blir snävt....tyvärr.

Hoppas såklart att du ska få plats i den!!

• daniiel

Gratulerar, vad roligt för er med tillökning, men jag förstår dina tankar kring bröllopet och klänningen ändå. Nu måste du ju helt plötsligt tänka om lite och det kanske inte blir som du hade planerat. Omställningar är alltid lite svårt.

Jag kan visa en bild på min mage i v.21, den var lika stor i v.20.

Självkart är inte allas magar lika, utan det kan variera en hel del. Jag tänkte dock bara visa dig bilden för att visa på hur det kan se ut redan kring v.20. Med min mage hade jag definitivt inte kunnat ha en vanlig klänning, inte ens med snörning.

Jag tror nog det är lika bra att du börjar se dig omkring efter en annan klänning som rymmer din mage också. Om du har råd, så behåll klänningen du redan köpt. Då kan du bestämma dig i sista stund för vilken av klänningarna du vill och kan bära på bröllopsdagen. Den du inte använder då, kan du ju sälja efter bröllopet.

• sabz

Du skulle ju kunna prata med stället du köpte klänningen på och förklara. Det är möjligt att de kan hjälpa dig att sy om klänningen eller så. Testa klänningen med jämna mellanrum så ser du om du börjar bli för stor :)

• Anonym

Tack för alla svar. Glad
    Har ni några tips på vart det går att hitta fina brudklänningar för nån med gravid mage?

• Anonym
    daniiel skrev 2012-04-24 11:41:16 följande:
    Vill du köpa klänningen i butik? Via nätet? Beställa en sk. kinaklänning?
    Ja du ingen aning, behöver vara billig och fin det är de enda kraven :D
Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?