Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Panik, hur ska jag göra!?

Gratulerar, vad roligt för er med tillökning, men jag förstår dina tankar kring bröllopet och klänningen ändå. Nu måste du ju helt plötsligt tänka om lite och det kanske inte blir som du hade planerat. Omställningar är alltid lite svårt.

Jag kan visa en bild på min mage i v.21, den var lika stor i v.20.

Självkart är inte allas magar lika, utan det kan variera en hel del. Jag tänkte dock bara visa dig bilden för att visa på hur det kan se ut redan kring v.20. Med min mage hade jag definitivt inte kunnat ha en vanlig klänning, inte ens med snörning.

Jag tror nog det är lika bra att du börjar se dig omkring efter en annan klänning som rymmer din mage också. Om du har råd, så behåll klänningen du redan köpt. Då kan du bestämma dig i sista stund för vilken av klänningarna du vill och kan bära på bröllopsdagen. Den du inte använder då, kan du ju sälja efter bröllopet.

• daniiel

Tack TS och sofiasmamma :) Känns konstigt att kika på bilderna, då dottern är drygt 5år nu. Känns som det var igår man hade stormagen :P

Men precis, det är så väldigt olika hur mycket det syns, så jag tror nog det kan vara bra att gardera sig med en mer magvänlig klänning, bara utifall att. Det är ju jättetråkigt om man står där med 1 vecka kvar till bröllopet och inte kommer i klänningen :/

Hoppas du ska hitta en fin klänning som du trivs i TS :)

• daniiel

Några som är lite lika den du visar i TS, men som en mage nog skulle rymmas bättre i.

www.landybridal.co/empire-wedding-dress-floor-length-lace-satin-white.html
    www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-one-shoulder-chapel-train-white-h3mtlb4380.html
    www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-one-shoulder-court-train-white-h3bj0007.html
    www.landybridal.co/wedding-dress-empire-one-shoulder-brush-train-ivory.html
    www.landybridal.co/empire-wedding-dress-court-train-lace-satin-white.html

• daniiel

Jättefin klänning, hoppas den ska bli bra :) Tänk bara på att den med allra största säkert inte kommer bli exakt som på bilderna. Och en liten varning, eller vad man ska kalla det, angående "bling" hela vägen runt upptill - det kan skava under armarna. Så var det på min klänning, rispade under armarna. Jag fick ha skavsårsplåster under armarna.

• daniiel
    Anonym skrev 2012-04-29 19:10:12 följande:
    Nä jag räknar med att det kan bli lite skillnad och angående pärlorna så får jag ha plåster :D
    Tror du jag har valt rätt material?

Tror jag sett att du har visat i en annan tråd skillnaden mellan de olika materialen?

Glad
    Det funkade faktiskt rätt bra med såna skavsårsplåster :)

Hm. Jadu, jag tror ju att den där klänningen blir absolut bäst i satin med chiffong över :) Precis som det är på bilden. Det var 1700tal som har skrivit ett inlägg i kinaklänningstråden angående olika material, främst satin och taft. Alla mina klänningar har varit i satin, tyll och organza, så vet som inte så mkt om de andra materialen. Ja, förutom att en klänning liknande den du tänker beställa är en chiffongklänning och nog blir finast i det :)
  • daniiel

Oj, jadu.. Chiffong är mjukt och lätt och väldigt "flowing". Organzan är lite styvare. Båda tygerna är ungefär lika genomskinliga. Organzan brukar oftast vara blank, vilket kan göra att den lätt ser lite plastig ut, speciellt på foton. Chiffongen är mattare. Det finns dock matt organza också, som jag hade på min klänning, och den är mer lik chiffongen, om än något mattare än chiffongen som har lite mer "lyster". Min klänning med matt organza var dock väldigt fin, den såg alldeles sådär len och lyxig ut. Jag skulle dock säga att organzan lämpar sig bättre för att göra veck och draperingar och liknande, medan chiffongen passar bättre till den typ av klänning du funderar på.

Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?