• Anonym

Panik, hur ska jag göra!?

Mitt i bröllopsplanerandet som sker i sommar, får jag nyheten att vi väntar tillökning.
    Panik, jag som köpt min drömklänning kommer jag ens komma i den längre!?

Då jag fortfarande är i chock och inte riktigt fattat detta så ber jag om ursäkt om jag verkar kall och fokuserar på fel sak. Men bröllopsdagen är den dagen jag vill känna mig som en prinsessa och hur ska jag kunna göra det om jag inte kommer i min brudklänning!? Kommer vara i vecka 20 när vi ska gifta oss.

Så en fråga, vad tror ni. Är det möjligt att ha den här klänningen trots en bula på magen? Det är snörning i ryggen som tur är men det kanske inte har någon betydelse?

Eller är det bara att börja leta ny klänning? Gravid
  • Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?
  • Joli84

Hej! Jag är gravid i v20 nu och jag skulle inte komma i din klänning tyvärr. Har en ganska go kula på magen nu, ungefär som daniiels bild skulle jag tro.

Jag och min sambo hade bokat kyrka och lokal den 1 sept, men så fick vi reda på att vi var gravida också (det var planerat, men vi kanske inte riktigt hade förstått att ibland så går det på första försöket också, vi har vänner som har försökt i flera månader) så vi fick tänka om och boka om kyrkan. Vi fick några månader mindre i planeringen och en del som inte kände till våra bröllopsplaner sen tidigare tror att vi panikgifter oss nu för att vi ska ha barn ;) Haha!

Jag drömde om en prinsessklänning jag ville ha, men hittade sen en begagnad söt gravidklänning på blocket och slog till. Det var så skönt att slippa stressa upp mig runt klänningen. (Även om den jag drömde om såg helt annorlunda). Den här var mycket billigare och jag kan lägga pengarna på annat. Nu känner jag att min inställning till bröllopet har blivit mycket mer avslappnad och att saker får bli lite som de blir. Jag är ju ändå gravid =)

Här är en sida med lite gravidklänningar, en del osnygga men en del är söta tycker jag:
    http://barnkorgen.se/index.php?cPath=31_32_34

Lycka till med magen och bröllopet och allt. Och GRATTIS! Du kommer känna sån lycka sen när pyret i magen växer och chocken lagt sig lite =)

• sofiasmamma

Tänkte bidra med en bild till. Här är jag i v21 el 22. Omöjligt att säga om du kommer kunna ha din klänning. Jag kunde nästan knäppa mina vanliga byxor här, men ett par veckor senare exploderade magen. :)

Hur som helst: GRATTIS och lycka till med klänningen! :)

daniiel: Vilken fin mage!!

• TheD

En kvinna jag känner är i vecka 17 och magens väldigt mycket då hon är mycket smal i vanliga fall.... Så det är jätteolika!!!

• daniiel

Tack TS och sofiasmamma :) Känns konstigt att kika på bilderna, då dottern är drygt 5år nu. Känns som det var igår man hade stormagen :P

Men precis, det är så väldigt olika hur mycket det syns, så jag tror nog det kan vara bra att gardera sig med en mer magvänlig klänning, bara utifall att. Det är ju jättetråkigt om man står där med 1 vecka kvar till bröllopet och inte kommer i klänningen :/

Hoppas du ska hitta en fin klänning som du trivs i TS :)

• Anonym

Tack alla, chocken börjar lägga sig nu och jag börjar se fram emot det här =)

Fortsätt gärna tipsa om klänningar eller bra sidor.

Gravid

• jkbr

Grattis :) Det brukar synas mindre första gången, kan du ha den nu? 
    i vilken vecka är du? Magen kan ju gå att dölja beroende på snittet på klänningen (magen brukar börja nerifrån när man är gravid till skilnad från tjock :) Men brösten brukar ju öka ganska mycket så det kan ju bli ett dilemma.
    Kan du inte prova den på någon större en dig och se om den passar?

Svar på tråden Panik, hur ska jag göra!?