Inlägg från: Anonym (antihormoner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (antihormoner)

Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!

Jag har för flera år sen använt mig av p piller. Fick migrän av det så jag slutade efter några månader. Nu vill jag använda mig av ett preentivmedel som inte innehåller några hormoner. Vad finns det att välja mellan? Någon som vet? På både mammas och pappas sida har släktingar fått blodproppar o hjärnblödningar. Vet inte om det går i släkten. Men har hört att maninte ska ta hormoner om man har sånt i sin familj ?! Snälla hjälp mig ni som vet ngt. Jag har funderat på kopparspiral men min man har ett väldigt stort paket och jag vill inte att han ska göra sig illa på den. Och vill heller inte begränsa vårt sexliv pga en spiral man måste tänka på hela tiden.

• Svar på tråden Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!
  • Anonym (antihormoner)

Kondom kan man används någon gång. Men inte varenda gång vi ska ha sex. Jag föredrar sex utan kondom eftersom det enligt mig är en obehaglig känsla att känna av kondomen.

• Anonym (antihormoner)

Min man "godkände" ett försök med kopparspiralen. Men han är orolig för att göra illa sig på den. Någon som vet hur lång tid det tar för trådarna att "mjukna" ..? Kanske inte så praktiskt att ha sex när den precis blivit insatt .

• Anonym (antihormoner)

Tack för era råd och kommentarer!

Nu har jag bokat tid hos barnmorska för att prata kopparspiral. Efter det lär jag få den insatt.
    Om kopparspiralen är insatt i slutet på maj, hur lång tid tror ni det tar för trådarna att lägga sig tillrätta?

Har hört så många säga att deras partner gjort sig illa på trådarna det är därför jag är orolig över dem.

• Anonym (antihormoner)
    Wirre 81 skrev 2012-04-29 02:34:52 följande:
    Nu vill inte jag vara den negativa men mitt ex gjorde sig illa på min trådar och det var över ett halvår efter jag satt in spiralen. Han blödde rejält en gång :(
    Sen fick jag jätte ont och jätte rikliga blödningar med den (var tvungen att tömma menskoppen varannan till ar tredje timma). Fick även jätte ont i ena bröstet i samband med mens och äl.
    Lycka till med ditt val 

Oj!
    Det låter ju inte alls kul! Det är den biten jag är orolig för
    Varför fick du ont i ena bröstet? pga kopparn i spiralen eller?
    Jag har redan väldigt rikliga menstruationer och svår värk till o från så jag tror inte det  blir så stor skillnad.
    Tack för din kommentar! Jag ska höra m bm o se vad hon tycker.

• Anonym (antihormoner)
    sabz skrev 2012-05-02 15:46:46 följande:
    Jag har kopparspiral och har haft den i ca 3-4 år. Det tog några veckor tills min kille inte kände trådarna. Det var lite till och från. Men när de "mjuknat" så var det inga problem. Min barnmorska sa också att det många andra barnmorskor gör fel är att klippa trådarna så korta så att det blir som stubb, och då kan killen sticka sig. De ska vara lite halvlånga och det har funkat bra för mig och killen :)
    Jag har tänkt på det där med korta trådar, och det är ju det mest logiska att killen sticker sig på trådarna om de är korta. Barnmorskorna kanske tänker att killen inte når så långt in. men det tror jag många gör. när ja får den isatt den ska jag be henne inte korta ner trådarna :)
Svar på tråden Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!