• Anonym (antihormoner)

Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!

Jag har för flera år sen använt mig av p piller. Fick migrän av det så jag slutade efter några månader. Nu vill jag använda mig av ett preentivmedel som inte innehåller några hormoner. Vad finns det att välja mellan? Någon som vet? På både mammas och pappas sida har släktingar fått blodproppar o hjärnblödningar. Vet inte om det går i släkten. Men har hört att maninte ska ta hormoner om man har sånt i sin familj ?! Snälla hjälp mig ni som vet ngt. Jag har funderat på kopparspiral men min man har ett väldigt stort paket och jag vill inte att han ska göra sig illa på den. Och vill heller inte begränsa vårt sexliv pga en spiral man måste tänka på hela tiden.

• Svar på tråden Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!
  • Anonym (antihormoner)

Kondom kan man används någon gång. Men inte varenda gång vi ska ha sex. Jag föredrar sex utan kondom eftersom det enligt mig är en obehaglig känsla att känna av kondomen.

• Brud 121212

Hej TS

Jag har kopparspiral som jag är mycket nöjd med.

Den kostar inget att sätta in och du kan ha den i dej upp till 5 år, sen byter du bara ut den mot en ny...
    Den innehåller inga hormoner, men skapar ändå en miljö som gör att ett ägg inte kan fästa i livmodern...

Enda nackdelen med den är att mensblödningarna kan bli kraftigare (som dem blivit på mig)

Men annars har jag bara en massa bra att säga om den..

Lycka till i letandet =)

• Anonym

Jag blev gravid när jag hade kopparspiral, den hade halkat ner. Men det är väl 1 på miljonen så jag hade kört med den! :D

• Brud 121212
    Anonym skrev 2012-04-24 12:33:07 följande:
    Jag blev gravid när jag hade kopparspiral, den hade halkat ner. Men det är väl 1 på miljonen så jag hade kört med den! :D
    Jag blev gravid när jag gick på p-sprutan..
    Det är så min lilla dotter blev till
  • Victoria

Det finns ett nytt p-piller nu mera som har ett kroppsidentiskt hormon som jag änvänder och jag tål inte vanliga p-piller, p-strupor, stavar, ringar osv. Men med Zoely mår jag riktigt bra! Pröva den om du vill ha ett p-piller preventivmedel. Jag gillar den

• Anonym

Kan också verkligen rekommendera kopparspiral! 

• Anonym (lotta)

Kopparspiral sätts in i livmodern. Det spelar ingen roll hur stort paket din man har, så långt in kommer han inte ändå.

Svar på tråden Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!