• Anonym

Jag blev gravid när jag hade kopparspiral, den hade halkat ner. Men det är väl 1 på miljonen så jag hade kört med den! :D

• Anonym

Kan också verkligen rekommendera kopparspiral! 

• Anonym

Rekommenderar också kopparspiral. Jag hade redan innan krafiga blödningar så jag märkte ingen skillnad. Känner din kille trådarna så ge inte upp. Min man kände trådarna upp till nästan 4 veckor till och från men sedan när de mjuknat så kände han ingenting. Jag ahr haft min i över tre år och den funkar utmärkt!

• Anonym

Kopparspiral är värt att testa! Funkar jättebra för det mesta (och nej, din man kommer inte göra illa sig på den!)
    Annars kan du prova p-dator om du har regelbunden mens. Finns att köpa på nätet. Visar när du har ägglossning (kan ju även användas i skaffa-barnsyfte om man vill!)
    Jag har testat allt. Mitt första barn blev till då kondomen sprack, mitt andra blev till med kopparspiral och mitt tredje med "säkra perioder". Slutligen har jag steriliserat mig, så nu är det inga bekymmer längre:)

• Anonym

Har haft kopparspiral i ca 5 år och vi har aldrig känt av trådarna, det går att förkorta dem lite om du är orolig. Och de går ju inte "sticka" sig på eller så ;)

• Anonym

Jag har också blodproppar i släkten.. Satte in en p-stav för ett år sen.. gick ner i vikt så att jag vägde 47 kg(vilket jag inte har gjort sen jag gick i mellanstadiet) Sen gick jag upp och nu har jag min vanliga vikt.. men nu har jag humörsvängningar, problem med acne och dubbelt så stora bröst.. och dom värker konstant.. Måste också byta metod.. Nåt utan hormoner..

• Anonym

Kondom är faktiskt underskattat.

Jag ville inte heller använda hormoner nu efter senaste förlossningen så vi köpte ett storpack kondomer från Apoteket. "Thin".

Funkar hur bra som helst, märks knappt nån skillnad. Inget kladd och smidigt och skönt. Kommer förmodligen köra på det många år framöver.

• Anonym

jag har också haft problem med migrän och alla nämnda sjukdomar finns i släkten:/ Disskuterade därför alternativ med gynekologen och kom upp kopparspiral..
    När han sen tittade på mig  såv visade det sig att jag var för liten inni ( borde väl ha varit livmodern? minns inte med säkerhet..) Så gyn. ville inte sätta in en koppasspiral Pga av det. Men trodde det skullel lösa sig efter att jag fått barn och töjt ut mig så att säga...
    Då testade jag p-stav istället. Det är hormoner men i väldigt liten dos,.Har haft p-staven nu i 3 år och allt har funkat prima...
    Lycka till!

Svar på tråden Vill använda preventivmedel utan hormoner!!!