Inlägg från: Anonym (sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjuk)

vill inte må såhär

Vet inte riktigt vad jag vill säga men kände att ja va tvungen att skriva av mig lite.

Gifter mig i slutet av augusti med världens finaste kille som jag varit tillsammans med i över 5 år! Hjärta
    MEN lider just nu av en djup depression och ätstörningar.
    Har haft båda tidigare också. Anorexia fick ja för 12 år sedan men tog mig ur det men det slog till ordentligt i höstas igen efter att ja börjat må dåligt psykiskt.
    Depression har ja haft tidigare också, 7 år sedan. Då hade det hänt mkt i mitt liv och hade lixom "anledining" till att må dåligt. Denna gången har inget speciellt hänt och detta gör att jag skäms för att jag mår dåligt.
    Jag har varit sjukskriven i 1,5 månad nu men ska tillbaka om 1,5 vecka vilket känns väldigt tufft. Men känner samtidigt dåligt samvete och att ja är "dålig" för att jag är hemma och inte klarar av att arbeta.
    Maten går det sådär med. Ser i ansiktet att jag ser sjuk ut men tycker att min kropp är jättetjock! (Vilket jag egentligen innerst inne vet om att jag inte är.)
    Jag vill inte se ut såhär när jag gifter mig. Vill kunna se tillbaka på bilderna och känna igen mig själv! Jag vill heller inte må såhär på bröllopet!
    Bröllopet är i ock för sig det enda som får mig glad just nu så det är ju alltid någonting.

Har världens stöd från familj och fästman men bor på annan ort än familjen och fästmannen jobbar väldigt mycket just nu så de kan inte riktigt "hålla koll på mig".
    Ljuger rätt så ofta om vad jag har ätit/att jag faktiskt har ätit, trots att jag kanske bara druckit kaffe. Men ingen kan ju kontrollera vad jag säger.

Har ingen aning om vad jag skrivit men ville bara skriva av mig lite..

Svar på tråden vill inte må såhär