Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

vill inte må såhär

Det går inte att säga att man förstår, om man inte har varit i den sitsen. Så jag ska inte ens försöka...

Men att inte vara bekväm med sin kropp och önska att man såg bättre ut vet jag allt om.
    Jag har märkt att om jag försöker "banta" så mår jag bara sämre med mig själv, jag småäter i smyg för att maken inte ska bli besviken på mig (vilket han inte blir, det är bara så det känns).
    Men däremot om jag satsar på att försöka vara hälsosam så följer vikten med på köpet.

Eftersom du vet om att du behöver äta så kanske du kan intala dig att du behöver äta mer om du tränar?
    Och en sallad till lunch eller bara ett äpple är ju bättre än inget.
    Så om du tänker "nyttigt" och "hälsosamt" och inte "banta" så kanske du kan få den kropp du vill ha.
    Täck över speglarna och kolla hur kläderna passar dig istället för att komma ifrån den självbild du har.

Det är svårt när man mår dåligt. Men att jobba mot ljuset och att dumpa av sig lite kan hjälpa en lång väg.
    Hoppas du mår bättre när du fått dumpa lite här. Du är uppenbart älskad för den du är, tjock eller smal.

Min älskling sa en sak som hjälpt mig massor...
    Om du går upp i vikt så finns det bara mer att älska 

Så nu blir jag inte jättestressad och måste hetsbanta om jag går upp 2 kilo 

Svar på tråden vill inte må såhär