• Juli

jag är en fet blivande brud =(

Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar

• Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(
  • Juli

tack för alla fina bilder tjejer! Vad ni är vackra!! ta inte det här fel nu, men ni ser helt normala ut, alltså måste jag också göra det eftersom vi har samma storlek=) Ni har rätt, det är en normal storlek, men butikerna får mig att känna mig lite stor, eftersom dom bara har små storlekar i butiken, man får dock beställa sin storlek..

daniiel; jag har en bild, på en klänning jag tänkt på(när jag provar den), men jag vill inte riktigt lägga upp den än, usch, ser så hemsk ut, för jag kände mig lite nere då..=/

:))

• Juli
    knyttan skrev 2012-04-28 00:27:17 följande:
    Trams! Flört Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är inte dig det är fel på, det är klänningarna!! Den genomsnittliga storleken för Svenska (jag tror tom att det var nordeuropeiska) kvinnor är 40, så du är ingenting annat än helt normal!!! Jag är också strl 40-42 och här är jag i min klänning:

Du har helt rätt! Man blir bara så arg att de har så små storlekar i butiken när man ska proa. det gör ju mig osäker för att detär svårt att jämföra en klänning i storlek 36 och 40-42 typ.

Vad fin du är, du ser ut som en ballerina nästan, otroligt fin klänning =)
  • Juli
    sollan skrev 2012-04-28 00:51:50 följande:

Ja jösses :/ Själv har jag storlek 54.

Så här såg jag ut i min klänning.

Fru Olsson sedan 120414 <3
    Åh vilken fin klänning! Den sitter så bra på dig!

varför sitter inga klänningar lika bra på mig, som dom gör på er?
  • Juli

Här kommer lite bilder på två kläningar jag testat idag. och på onsdag tänker jag köpa en av dom. Vilken tycker ni?

• Juli

Här kommer bilder på två klänningar jag testat idag. I MIN STORLEK! PÅ ONSDAG SKA AJG KÖPA EN AV DOM, VILKEN TYCKER NI? oj, cabs lock, haha!

• Juli

Jag är ledsen, men det går inte att ladda upp bilder för mig, men den kläningen jag la upp, är nog den jag tänkt köpa. Till den blir det nog en enkel brudkrona i silver, men sötvattenspärlor, samt en längre slöja.

• Juli
    Juli skrev 2012-04-28 22:52:21 följande:
    Jag är ledsen, men det går inte att ladda upp bilder för mig, men den kläningen jag la upp, är nog den jag tänkt köpa. Till den blir det nog en enkel brudkrona i silver, men sötvattenspärlor, samt en längre slöja.
    TACK TILL ALLA ER SOM SKRIVER, NI ÄR SÅ UNDERBARA. BLIR SÅ PEPPAD AV ER TJEJER! TUSEN TACK, NI ÄR ALLA VACKRA, OCH JAG INSER ATT JAG BARA ÄR NORMAL :)

MASSOR MED KRAMAR TILL ER ALLA!
  • Juli
    Chicita skrev 2012-04-28 23:00:54 följande:
    Men du... vart var du tjock nånstans? Förvånad
    Du har ju en jättesnygg timglasform. Om du inte känner dig vacker i den där klänningen så vetesjutton hur du ser dig själv.
    Du ser ut som en storlek 38 ungefär.
    Klänningen ser nästan lite stor ut på dig till och med. Men när den är tillfixad så blir det där perfekt Solig 
    Tack så mycket!

Klänningen sitter som en smäck på mig,  tror den ser lite stor ut, för att man inte riktigt ser hela klänningen :)

frågan är, om den klänningen är lite tråkig?
  • Juli

Här kommer fler bilder

Dessa två är samma som den bild jag postade först, tror dock inte jag har högklackat på mig här, kanske därför den upplevs lite som stor? men det kan man väl lätt fixa till hos skräddaren? Tror denna klänning är mer klassisk, och lite mer "bröllop känsla" matshas lätt med min brudkorna, och en ev lång spansk slöja..

NÄSTA KLÄNNING;
Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(