• Juli

jag är en fet blivande brud =(

NÄSTA KLÄNNING;
    (FÖRLÅT, JAG TRYCKER ALLTID PÅ FEL KNAPP)

DENNA klänning har spetsdetaljer, jag gillade denna så himla mycket, översta bilden är hur den ser ut i orginial skick, den understa är hur jag har tänkt bära den.  Jag föll mest för släpet, och spetsdetaljerna längst ner.  tror denna blir svår att ha krona och en ev slöja till.

Det här är vad jag vad jag har tänkt att ha

Jag tror skorna och kronan passar bättre ihop med den första klänningen som är mer enkel, vad tror ni?

VILKEN ÄR BÄST?

åter igen, tack för alla kommentarer, och roligt att ni skriver till varandra, så roligt att läsa!!

• Juli
    Chicita skrev 2012-04-29 09:56:26 följande:
    Jag tror fortfarande att den första blir bäst Glad
    Den andra klänningen var jättefin den också, men din midja kom fram bättre i den första, så då ser du också smalare ut.

Kronan du ska ha måste vara en av Kerstins va? (Kronbruden).
    Det var hon som gjorde mitt pannsmycke så jag har kollat en hel del på hennes sida Solig 

Jättefina skor också.
    Jag skulle ha försökt plocka upp pärldetaljerna på kronan och skorna i ett par enkla pärlörhängen och kanske ett halsband med pärlhänge eller armband med pärlor...
    Inte för mycket bara för skillnaden mellan fint och överdekorerad är ibland hårfin... 
    tack så mycket!

Jag tror att det lutar sig åt den första. Tycker bara den verkar lite trist. har kikat lite på deras hemsida, och de har fia klänningar, dock vet jag inte om man ska våga beställa för tänk om den inte sitter bra, och så måste mna börja om. Det  är ju leverans tiden som gör mig stressad..

Jag har tänkt att försöka plocka upp pärlorna i skorna och kronan lite.fanns en slöja i butiken men pärlor.

Kronan beställde jag via festingen.se, dock var det någon annan som gjorde kronan, vet inte om det är kerstin, försökte maila henne innan jag beställde min via festingen, men fick aldrig svar. Min krona har ju även pärlor längst ner vid "botten" av kronan :)
  • Juli
    Jonkne skrev 2012-04-29 10:21:59 följande:
    Åh, jag tycker ABSOLUT den med rosa band!! Den sitter super fint och du får en fint markerad midja och byst, ingen tvekan Skrattande.
    Den första klänningen lägger sig i ett konstigt veck i midjan (kanske bara är bilden).

Men viktigast är hur du känner och trivs i :o)
    Jag velar ju något fruktamsvärt mellan dom två.. jag kan söga att de jag frågat så tykcer de flesta den första,.

Gaaah vad svårt det är. Jag älskar den andra klänningen, men vet inte om den riktigt gör sig bra på min kropp. Min fästman tyckte inte den satt bra där bak, den la sig  inte så fint på ryggen och baken..

den vita känns mer klassisk och som en "riktig" bröllops klänning.. nej, jag vet helt enkelt inte..
    f*n vad svårt det är..
  • Juli
    daniiel skrev 2012-04-29 00:26:13 följande:
    Juli - Jättefin klänning och jag håller absolut med Chicita om att den defintivt inte är för enkel. Som hon skriver, ju enklare klänning desto vräkigare accessoarer ;P Och precis som hon skriver, om något, så ser klänningen ut att vara aningen för stor för dig.
    jo det är ju faktiskt sant :) jag vill ju ha lite bling bling smycken, :) eller pärlor..

och med en längre slöja, lite i spansk stil, så blir det jättefint!
  • Juli
    Aniara4 skrev 2012-04-28 11:04:38 följande:
    Fet är man när man aldrig kan handla vanliga kläder utan är hänvisad till några butikers skamvrå, där de missprydande säckarna i trista färger hänger. Om ens då. 40-42 är däremot en tämligen genomsnittlig storlek, och de brudbutiker som inte har den kan inte vara intresserade av att sälja särskilt många klänningar.

I den här tråden finns det fler mulliga brudar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3907557-1.h...
    så sant så. Men det känns lite som om man hamnar i skamvrån i vissa bröllopsbutiker.. =/
  • Juli
    Syllis 2012 skrev 2012-04-28 10:23:36 följande:
    Du behöver inte skämmas Glad.Jag har stl 42 i klänning.Det är svårt med det här med klänning.Jag köpte än klänning men ändrade mej och köpte en annan.Men jag har inte fått hem den ännu.
    Gå tillbaka till butiken Lilly och prova klännningar igen och känn efter.
    jag har ju tänkt, att jag köper en, så om det är så att det fortfarande inte känns bra återvänder jag till samma butik, eller ev lilly och köper en ny.

Lilly har som sagt kort leverans tid, och är det så att jag går ner i vikt o klänningen itne blir bra även om man syr om den, så köper jag nog en ny..
  • Juli
    Juli skrev 2012-04-29 10:40:29 följande:
    Jag velar ju något fruktamsvärt mellan dom två.. jag kan söga att de jag frågat så tykcer de flesta den första,.

Gaaah vad svårt det är. Jag älskar den andra klänningen, men vet inte om den riktigt gör sig bra på min kropp. Min fästman tyckte inte den satt bra där bak, den la sig  inte så fint på ryggen och baken..

den vita känns mer klassisk och som en "riktig" bröllops klänning.. nej, jag vet helt enkelt inte..
    f*n vad svårt det är..
    just det, den är lite veckad i från byst ner till midjan typ, draperad på höger sida, synns inte på bild :)
  • Juli
    Retro skrev 2012-04-29 10:55:08 följande:
    Jag tycker den första helt klart! Den är verkligen smickrande på dig, du har ju fantastiskt fina former. Och jag tycker den är jättevacker dessutom, den har ju en pampig form så den ser verkligen inte enkel eller tråkig ut. Tycker jag :) 

Lycka til!! 
    tusen tack, det är lite vad jag har fått höra också. Min syster började gråta när den åkte på :)
    hon gillade inte den andra så mycket, iof åkte den på efter den första.. haha, men enligt henne så tycker hon att den första är bäst, och verkligen passar mig :)

jag får lite den känsln när jag tar på mig den!
  • Juli
    FelizLane skrev 2012-04-29 11:05:26 följande:
    Första!
    hihi, tror nog det blir den ;)
  • Juli
    Jalle skrev 2012-04-29 11:40:53 följande:
    Jag tycker också den första. Den är mycket mer smickrande för din kropp än den andra. Jag är i samma storlek som du, hoppas jag blir lika vacker i min klänning!
    Tack så jätte mycket! Tror nog att det blir den :)

Du kommer bli jättevacker på din dag, det kan jag lova. Vad för klänning vill du ha?
Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(