• Anonym (gravid)

Vad tror ni om denna brudklänning?

Då jag kommer vara ca 20 veckor gången när vi ska gifta oss har jag fått leta efter en ny brudklänning.
    Vad tror ni om den här? Klippt o klistrat ihop för att få den så som jag vill Glad

Är det något mer jag behöver nämna när jag beställer den och vilken kina sida kan ni rekomendera?

• Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?
  • Anonym (gravid)

Tack det känns som att den skulle kunna bli bra.
    GladTror du den funkar med gravid mage? Kan du rekomendera någon säljare?

• queenemma

Super fin! Men tänk på att du inte vet hur stor mage du kommer ha så kan vara bra om du ber om att framdelen av klänningen ska vara lite längre ifall du har en super mage :) Om du nu inte vill att fötterna ska synas men på bilden så syns inte fötterna så antar att det är så du vill ha det :)

• Sara 120707

Det du väl framförallt behöver tänka på är att kanske ta till extra på längden, magen kommer ju att "lyfta upp" tyget i framkant och det är alltid lättare att lägga upp en för lång klänning.

Sen rekommenderar jag att du väljer någonsorts avtagbara axelband eller ärmar eftersom du inte vet hur mkt större bröst du kommer att få. Min kompis gick ifrån B-kupa till E-kupa på ett par månader när hon var gravid.

Räkna även in i budgeten att du kan behöva ta den till en sömmerska för lite justeringar.

Finns det förresten "stretchigt satin"?

• Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-29 14:18:54 följande:

Det du väl framförallt behöver tänka på är att kanske ta till extra på längden, magen kommer ju att "lyfta upp" tyget i framkant och det är alltid lättare att lägga upp en för lång klänning.

Sen rekommenderar jag att du väljer någonsorts avtagbara axelband eller ärmar eftersom du inte vet hur mkt större bröst du kommer att få. Min kompis gick ifrån B-kupa till E-kupa på ett par månader när hon var gravid.

Räkna även in i budgeten att du kan behöva ta den till en sömmerska för lite justeringar.

Finns det förresten "stretchigt satin"?

Det är andra gången jag är väntar barn så jag tänkte att jag väljer lite större kupor/vidd över bysten sen kan den justeras med snörningen. Bysten förändrades inte så mkt i förra graviditeten så räknar med 1-2 storlekar max.
    Sett på några kina sidor att det finns som alternativ, men är väl antagligen stretchigt polyester som liknar satin.
    Det finns tejp som man kan använda för att fästa kläder med på kroppen tänkte ta det alternativt sy fast sånt där gummi/klistrigt aktigt på kanten så den inte kan åka ner, men hoppas snörningen i ryggen gör att den sitter okej.

Hmmm längre fram och bak eller bara fram? Behöver jag kanske säga att jag väntar barn?
    Några fler tips?
  • mjeanettek

Ja, tänk på att tyget kan vara väldigt avslöjande, og att det är viktig att tyget är tjockt nog (alternativt en insydd underkjolar) så att troskant etc inte blir synliga. Lycka till med mage och bröllop :)

• Anonym (gravid)
    mjeanettek skrev 2012-04-29 15:03:43 följande:
    Ja, tänk på att tyget kan vara väldigt avslöjande, og att det är viktig att tyget är tjockt nog (alternativt en insydd underkjolar) så att troskant etc inte blir synliga. Lycka till med mage och bröllop :)
    Ååå tack =)
  • Anonym (gravid)

Måste fråga, är bilden otydlig och är det svårt att förstå vad jag vill?
    Mailat fram och tillbaka med shopindream och dom verkar inte fatta vad jag vill  :(

• mjeanettek

den är lite rörig enligt mig... du får tänka på att det är som oftast lågutbildade sömmerskor som sitter på andra sidan världen.

Jag hade själv problem med att förstå fex vad du menar med:

-diamond shaped beading?

-pearls, crystals, beadings must be sewn... (mener du at du ikke ikke vill fex ha de limmade eller endast sydda?)

- jag ser ingen skillnad på shopweddingdress.co.uk och the original photo... Vad är skillnaden?

Hoppas att det är jag som är korkad bara, och att andra förstår bättre :)

• Anonym (gravid)

Haha ja jag har ju gjort om bilderna för att visa hur jag vill att klänningen ska se ut =) men misstänkte att det blev rörigt, kanske bättre att använda orginal och lära dom små bilderna vara kvar för att visa vilka ändringar jag vill ha?

Ja jag vill att dom syr fast pärlorna, ibland klistrar dom har jag förstått..

Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?