Sara 120707 skrev 2012-04-29 14:18:54 följande:
Det du väl framförallt behöver tänka på är att kanske ta till extra på längden, magen kommer ju att "lyfta upp" tyget i framkant och det är alltid lättare att lägga upp en för lång klänning.
Sen rekommenderar jag att du väljer någonsorts avtagbara axelband eller ärmar eftersom du inte vet hur mkt större bröst du kommer att få. Min kompis gick ifrån B-kupa till E-kupa på ett par månader när hon var gravid.
Räkna även in i budgeten att du kan behöva ta den till en sömmerska för lite justeringar.
Finns det förresten "stretchigt satin"?
Det är andra gången jag är väntar barn så jag tänkte att jag väljer lite större kupor/vidd över bysten sen kan den justeras med snörningen. Bysten förändrades inte så mkt i förra graviditeten så räknar med 1-2 storlekar max.
Sett på några kina sidor att det finns som alternativ, men är väl antagligen stretchigt polyester som liknar satin.
Det finns tejp som man kan använda för att fästa kläder med på kroppen tänkte ta det alternativt sy fast sånt där gummi/klistrigt aktigt på kanten så den inte kan åka ner, men hoppas snörningen i ryggen gör att den sitter okej.
Hmmm längre fram och bak eller bara fram? Behöver jag kanske säga att jag väntar barn?
Några fler tips?