Inlägg från: Anonym (gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gravid)

Vad tror ni om denna brudklänning?

Då jag kommer vara ca 20 veckor gången när vi ska gifta oss har jag fått leta efter en ny brudklänning.
    Vad tror ni om den här? Klippt o klistrat ihop för att få den så som jag vill Glad

Är det något mer jag behöver nämna när jag beställer den och vilken kina sida kan ni rekomendera?

• Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?
  • Anonym (gravid)

Tack det känns som att den skulle kunna bli bra.
    GladTror du den funkar med gravid mage? Kan du rekomendera någon säljare?

• Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-29 14:18:54 följande:

Det du väl framförallt behöver tänka på är att kanske ta till extra på längden, magen kommer ju att "lyfta upp" tyget i framkant och det är alltid lättare att lägga upp en för lång klänning.

Sen rekommenderar jag att du väljer någonsorts avtagbara axelband eller ärmar eftersom du inte vet hur mkt större bröst du kommer att få. Min kompis gick ifrån B-kupa till E-kupa på ett par månader när hon var gravid.

Räkna även in i budgeten att du kan behöva ta den till en sömmerska för lite justeringar.

Finns det förresten "stretchigt satin"?

Det är andra gången jag är väntar barn så jag tänkte att jag väljer lite större kupor/vidd över bysten sen kan den justeras med snörningen. Bysten förändrades inte så mkt i förra graviditeten så räknar med 1-2 storlekar max.
    Sett på några kina sidor att det finns som alternativ, men är väl antagligen stretchigt polyester som liknar satin.
    Det finns tejp som man kan använda för att fästa kläder med på kroppen tänkte ta det alternativt sy fast sånt där gummi/klistrigt aktigt på kanten så den inte kan åka ner, men hoppas snörningen i ryggen gör att den sitter okej.

Hmmm längre fram och bak eller bara fram? Behöver jag kanske säga att jag väntar barn?
    Några fler tips?
  • Anonym (gravid)
    mjeanettek skrev 2012-04-29 15:03:43 följande:
    Ja, tänk på att tyget kan vara väldigt avslöjande, og att det är viktig att tyget är tjockt nog (alternativt en insydd underkjolar) så att troskant etc inte blir synliga. Lycka till med mage och bröllop :)
    Ååå tack =)
  • Anonym (gravid)

Måste fråga, är bilden otydlig och är det svårt att förstå vad jag vill?
    Mailat fram och tillbaka med shopindream och dom verkar inte fatta vad jag vill  :(

• Anonym (gravid)

Haha ja jag har ju gjort om bilderna för att visa hur jag vill att klänningen ska se ut =) men misstänkte att det blev rörigt, kanske bättre att använda orginal och lära dom små bilderna vara kvar för att visa vilka ändringar jag vill ha?

Ja jag vill att dom syr fast pärlorna, ibland klistrar dom har jag förstått..

• Anonym (gravid)

Är detta tydligare?

• Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-30 11:42:30 följande:
    Vad menar du med "I want it to be a lining in the dress"
    Att den ska vara fodrad, hittade inget annat ord och det verkar vara det vanligaste ordet för det!?
  • Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-30 11:40:46 följande:

Jag tycker du kan strunta helt i orginalbilden och bara ta din "egen" redigerade bild, tyckte den såg i princip likadan ut.

Försök sedan skriva detaljerna i väldigt kortfattade meningar typ "beading sewn, NOT glued" "with lace up, NOT zipper"

Sedan förslår jag att du ger dem ett stort höft/magmått istället för "that gets wider from the bust down" då försäkrar du dig om att du inte får ett tajt undre tyg med stort övertyg om du förstår hur jag menar.

Jag tror att desto mer man försöker peta med detaljer desto större risk är det att kommunikationen fallerar.

Tex att de inte förstår "Shoulder-floor 145cm but 150 cm in the front because I'm pregnant" att kanske bara ge dem ett tio cm längre mått än du har och räkna med att fixa detaljerna hos en sömmerska.

aa det har du nog rätt i =)
  • Anonym (gravid)

Åååååå Daniiel tack =) Det är den jag vill ha men blev såååå osäker på att hmm heter det, shiffongen var delad framtill. Det är det inte på dom bilderna va?

• Anonym (gravid)
    Daniiel: Vad är den i för material? ska jag beställa den i stretchigt satin o chiffong?
    Visst ska the lace up bara vara baktill där uppe, och hur förklarar jag det?
  • Anonym (gravid)

Daniiel: tror du en gravidmage får plat i den klänningen? borde det väl göra eller behöver jag säga att jag är gravid?

• Anonym (gravid)
    daniiel skrev 2012-04-30 14:59:38 följande:
    Det tror jag absolut att den får :) Men, eftersom du väljer med snörning i ryggen, så beställ klänningen i en strl större än vad du är nu. Är du en strl 38 nu, så beställ den i en 40 med snörning. Då kan du ha klänningen även om du får en lite större mage än väntat eller om du knappt har fått någon mage alls. Och gör som de skrivit ovan här, plussa på ca 10cm på längden. En klänning är ju alltid lättare att ta in och lägga upp om det skulle behövas än tvärtom. Ja, det är mina tips iaf :)
    Tack =)
    Jag satte snörningen upptill bara alltså över skuldrorna eftersom jag inte vill att den ska vara tajt under bysten =)
    Nu ska jag se vad det kan bli för pris på den :D
  • Anonym (gravid)

Tack alla, ni verkar ha räddat min bröllopsdag =)

Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?